خراسان نوشت: جشنواره فیلم فجر مشهد برگزاری قطعی، جزئیات نامعلوم! :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

خراسان نوشت: جشنواره فیلم فجر مشهد برگزاری قطعی، جزئیات نامعلوم!

  • ۱۰۶

وحید تفریحی/ اصلا عادت کرده ‎ایم به این دقیقه نودی بودن! انگار جذابیت جشنواره فیلم فجر مشهد به همین دقیقه نودی بودن گره خورده است! آرزو به دل ماندیم یک بار همچون سینمادوستان تهرانی از یک هفته قبل جدول اکران ها، زمان آغاز جشنواره، بلیت فروشی ها و هزار و یک جزئیات دیگر این جشنواره مشخص باشد و با برنامه ریزی مشخص و خیال راحت به مهمانی بزرگ‎ترین فستیوال سینمایی کشور برویم؛ 

اما زهی خیال باطل! همه چیز باید دقیقه نود مشخص شود! امسال هم در حالی که کمتر از ۴ روز دیگر به آغاز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر مشهد باقی‎ مانده‎است، هنوز هیچ جزئیاتی از برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد مشخص نیست! نه زمان برگزاری، نه جدول اکران ها و فیلم هایی که به مشهد می آید و نه حتی سینماهای میزبان جشنواره! 

طبق معمول باید منتظر بمانیم تا در آخرین لحظات همه چیز قطعی و اطلاع رسانی شود! برگزاری قطعی است اما جزئیات؟ 

به گزارش «خراسان»، ۲۰ دی ماه در خبری با عنوان «میزبانی قطعی مشهد از فیلم فجر چهل و دوم» از قطعیت برگزاری این جشنواره در مشهد نوشتیم و در آن سوسن محمدزاده رئیس گروه امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد که «تنها مطلبی که می توان اعلام کرد قطعیت برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد است؛ 

چرا که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تهران تفاهم‎ نامه برگزاری جشنواره را با سازمان سینمایی امضا کرده اند و میزبانی مشهد از این جشنواره قطعی است.

در هفته آینده سعی می کنیم جلسه شورای سیاست گذاری را برگزار کنیم و پس از برگزاری این جلسه جزئیات بیشتری از برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد را اعلام خواهیم کرد.

بیشتر از دو هفته از این وعده گذشت اما در پیگیری که اواخر هفته گذشته از محمدزاده داشتیم، جلسه شورای سیاست‎گذاری همچنان تشکیل نشده بود و طبیعتا خبری هم از جزئیات مشخص نشد.

با توجه به این که زمان اندکی تا آغاز چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر باقی مانده و اهالی هنردوست و علاقه‎مندان سینمایی استان پیگیر جزئیات برگزاری این جشنواره در مشهد بودند، روز گذشته از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیر جزئیات شدیم که البته خبری از این جزئیات نبود!

برگزاری با تاخیر جشنواره فیلم فجر مشهد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت و گو با «خراسان» و در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به زمان اندک تا آغاز جشنواره فیلم فجر، اقداماتی برای میزبانی مشهد از این جشنواره انجام شده است؟ گفت: بله اقدامات انجام شده است ولی هر زمان که همه چیز قطعی شد اطلاع رسانی می کنیم.

اصل برگزاری جشنواره که قطعی است اما جزئیات را هر وقت که توانستیم با قطعیت کامل اعلام کنیم، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان برگزاری این جشنواره در مشهد هم مشخص نشده است؟ اظهار کرد: برای آن هم اجازه بدهید بعد از قطعیت اعلام می کنیم، عجله نکنید! وی افزود: برگزاری جشنواره در استان ها با اختلاف از تهران شروع می شود.

به حسین زاده گفتیم که معمولا جشنواره فیلم فجر در استان ها با تاخیر دو سه روزه از تهران بوده است که پاسخ داد: نه بیشتر از دو سه روز است، اصل برگزاری جشنواره قطعی است و جزئیات را بعد از قطعیت اعلام می کنیم.
این اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حالی مطرح می شود که به طور مثال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام روز ۴ بهمن ماه جزئیات برگزاری جشنواره در این استان را اعلام کرده و نه تنها زمان آغاز جشنواره در ایلام بلکه تعداد فیلم هایی که در این استان اکران خواهد شد نیز اطلاع رسانی شده بود.

اداره کل ارشاد استان مرکزی نیز زمان آغاز و تعداد فیلم های جشنواره فیلم فجر در این استان را سوم بهمن ماه اطلاع رسانی کرده بود اما در خراسان رضوی جز قطعیت برگزاری هیچ جزئیات دیگری اطلاع رسانی نشده است! به هرحال جمعه گذشته مراسم قرعه‌کشی سانس‌ فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر کشور برگزار شد و از ۱۲ بهمن ماه این فستیوال بزرگ سینمایی کشور در تهران آغاز به کار خواهد کرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، در این دوره فیلم های «آبی روشن» به کارگردانی قاسم لطفی خواجه پاشا، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی، «احمد» به کارگردانی امیر عباس ربیعی، «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی، «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری، «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی، «دروغ های زیبا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم، «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه حسینی، «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی، «شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی، «شور عاشقی» به کارگردانی داریوش یاری، «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی، «صبحانه با زرافه ها» به کارگردانی سروش صحت، «قلب رقه» به کارگردانی خیراله تقیانی پور، «مجنون» به کارگردانی مهدی شاه محمدی، «معجزه پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی، «میرو» به کارگردانی حسین ریگی، «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، «نپتون» به کارگردانی محمد ابراهیم غفاریان و «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق، ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر هستند که انتظار می رود رایزنی ها و پیگیری ها برای اکران تمامی این ۲۲ فیلم در جشنواره فیلم فجر مشهد انجام شود.
  

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2733



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی