سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی: سینما مهر کوهسنگی مشهد به جشنواره فیلم فجر می‌رسد :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی: سینما مهر کوهسنگی مشهد به جشنواره فیلم فجر می‌رسد

  • ۲۷۲

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه سینماهای مشهد در حال آماده شدن برای برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال هستند، گفت: سینما مهر کوهسنگی تا آغاز جشنواره به صورت کامل آماده بهره‌برداری خواهد شد. احمدرضا بهبهانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت سینماداری در این روزها اظهار کرد: به دلیل اضافه نشدن فیلم جدید به چرخه اکران و با توجه به اکران فیلم‌ها به مدت طولانی، مخاطبان رغبتی برای حضور در سینما ندارند و کسانی که رغبت به دیدن فیلم‌ها داشته‌اند هم چون فیلم جدیدی در سینما اکران نمی‌شود به سینما نمی‌آیند. بالاخره خوراک سینما فیلم است و وقتی فیلم جدیدی اکران شود دیگر نیاز نیست تلاشی برای جذب مخاطب صورت بگیرد و خود مخاطب به سینما می‌آید.

وی افزود: بخشی از کارهای تبلیغاتی در راستای جذب مخاطب انجام شده که شامل بهره‌گیری از تبلیغات شهری، استفاده از شبکه‌های تلویزیونی برای تبلیغ فیلم‌های روی پرده و ارتباط با ادارات مختلف جهت ارائه بلیت با بهای کمتر است، اما بخش اصلی این است که فیلم خوب و جدید اکران شود تا مخاطب به سینما بیاید.

استقبال خوبی از جشنواره امسال خواهد شد

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به پیش رو بودن جشنواره فیلم فجر بیان کرد: سال گذشته جشنواره خوبی برگزار شد، فیلم‌های خوبی نیز در جشنواره اکران شد و به صورت کلی جشنواره مورد استقبال پرشور مخاطبان قرار گرفت. برای برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال نیز سینماهای مشهد در حال آماده شدن هستند.

بهبهانی با بیان اینکه امسال نیز دوستداران و مخاطبان همیشگی سینما از جشنواره فیلم فجر استقبال خواهند کرد، تصریح کرد: سال گذشته دست سینما در انتخاب فیلم باز بود زیرا تمام تهیه‌کنندگان فیلم‌های خود را به جشنواره آورده بودند، امسال به دلیل ترس از فروش کم شاید فیلم‌هایشان را به جشنواره نیاورند. با این حال به نظرم استقبال خوبی از جشنواره امسال صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سینماها عنوان کرد: این اداره‌کل سازمانی نظارتی است و فقط در زمینه تبلیغات و جذب مخاطب حمایت‌هایی را انجام داده است. یکی از کمک‌های اداره کل ارشاد اجرای طرح تعرفه است که در این طرح بلیت نیم‌بها به ادارات و مدارس داده می‌شود. طرح فروش بلیت‌های نیم‌بها، تبلیغات شهری، ارائه بلیت نیم‌بها به ادارت و مدارس و ارائه بلیت رایگان به مدیران و مربیان همراه دانش‌آموزان برخی از فعالیت‌های سینما هویزه در جهت جذب مخاطب بوده است.

راه بهبود اقتصاد سینما اکران فیلم‌ خارجی است

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی عنوان کرد: متولیان فرهنگی در زمینه سینما باید دغدغه‌مند باشند و به سینما به عنوان کالا نگاه نکنند. سینما بخشی از فرهنگ است و با مردم حرف می‎زند. تهیه‌کنندگان سینما نیز باید فیلم‌های تولید شده خود را به چرخه اکران بیاروند.

بهبهانی با بیان اینکه اکران فیلم‌های خارجی، راهی برای بهبود اقتصاد سینماها است، خاطرنشان کرد: تا امروز به دلیل حمایت از تولید فیلم‌های سینمایی داخل کشور فیلم‌های خارجی کمی اکران شده است اما در حال حاضر برای بهبود چرخه سینما این کار ضروری است. باید همراه با ذائقه مردم پیش رفت و در حال حاضر مردم طالب تماشای فیلم‌های روز سینمای جهان در ژانرهای کمدی، درام، ترسناک، اکشن و انیمیشن روی پرده عریض سینما هستند.

وی ادامه داد: با این اقدام کسانی که به فیلم‌های خارجی علاقه‌مند هستند نیز به سینما می‌آیند و به چرخه اقتصادی سینما نیز کمک می‌شود. این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که نهادهای متولی این حوزه در این خصوص تصمیم جدیدی بگیرند.


:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2698



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی