بلیت‌فروشی نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از امشب ساعت ۲۱ آغاز می‌شود + فهرست فیلم‌ها :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

بلیت‌فروشی نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از امشب ساعت ۲۱ آغاز می‌شود + فهرست فیلم‌ها

  • ۱۷۳۴

نشست خبری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در پردیس سینما هویزه برگزار شد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران ۱۶ فیلم در مشهد و زمان آغاز بلیت فروشی خبر داد. به گزارش شهرآرانیوز محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره فیلم‌هایی که در مشهد اکران می‌شود گفت: ۱۶ فیلم از بین ۲۲ فیلم برای استان ها قطعی شده، اما امیدواریم با رایزنی های انجام‌شده با تهیه‌کنندگان بتوانیم ۲۲ فیلم را اکران کنیم.

«موقعیت مهدی»، «لایه‌های دروغ»، «بیرو»، «بی‌رویا»، «برف آخر»، «دسته دختران»، «ضد»، «خائن‌کشی»، «ملاقات خصوصی»، «مرد بازنده»، «بدون قرار قبلی»، «شب طلایی»، «شادروان» و «شهرک» ۱۶ فیلم جدول اکران نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد است. 

حسین زاده درباره شرایط اکران فیلم‌ها در وضعیت قرمز کرونایی مشهد گفت: شرایطی که جشنواره فیلم فجر مشهد دارد با شرایط سینماهای این شهر متفاوت است، زیرا آن زمان مشهد در وضعیت آبی بود، اما از دیروز وضعیت آن از نظر شیوع بیماری کرونا قرمز شده، بنابراین سینما در شرایط فعلی با ظرفیت ۲۵ تا ۳۰ درصدی پذیرای مردم خواهد بود. افرادی که واکسیناسیون را انجام داده اند می توانند در جشنواره شرکت کنند. 

سامانه فروش بلیت از امشب باز می‌شود 

حجت طباطبایی مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سامانه فروش بلیت از امشب ساعت ۲۱ باز می شود، گفت: قیمت بلیت سینما ۳۰ هزار تومان است. دو سکانس ۱۸ و ۳۰ و ۲۰ و ۳۰ فیلم های جشنواره اکران می‌شود، همچنین احتمال دارد یک سکانس نیز برای ناشنوایان اکران شود. 

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در ۸ سینما برگزار می‌شود. منبع: قدس آنلاین 

و اما خبر دیگر در همین زمینه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حاکی است: فعالیت سینما‌های مشهد در جشنواره فیلم فجر فقط با ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت

او گفت: شرط داشتن کارت واکسن برای حضور در سینماها ضروری و لازم است. حسین زاده گفت: تمام رایزنی‌ها برای پردیس‌های سینمایی سطح شهر صورت گرفته است که با توجه به شرایط قرمز مشهد اولویت سلامت علاقه مندان باشد.

وی افزود: بودجه‌ای که در فضای کشوری در نظر گرفتند کم است، احتمالا فرداشب اکران شهری صورت می‌گیرد، ما در استان با کمک مجموعه‌های فعال، امکان فرهنگی و هنری رو برای علاقمندان فراهم خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری نیز گفت: کمیته نقد و پژوهش در ستاد فیلم فجر دو راهبرد را در نظر دارد، راهبرد اول نقد و بررسی و نگاه نقادانه به فیلم‌ها برای سینمای استان و راهبرد دوم جایگزینی نقد کلیت است.

رئیس بسیج اصحاب رسانه خراسان رضوی گفت: در جشنواره نوزدهم فیلم فجر سهمیه اصحاب رسانه نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و علاوه بر این سهمیه ای نیز برای فعالان رسانه در رسانه های غیر رسمی نیز در نظر گرفته شده‌است.

او گفت: امسال هم مانند سال های گذشته سینما آفریقا سینمای مورد نظر برای اصحاب رسانه های رسمی است ، اما این سهمیه به سینماهای دیگر نیز با ظرفیت بیشتر داده شده است.

شاد گفت: همچنین هشت رسانه کانون رسانه جشنواره هستند که بسته‌های خبری تولید خواهد شد و همچنین برای نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره  رسانه‌های متمرکز بر سینما‌ها نقد و بررسی تک تک فیلم‌ها را بر عهده دارند.

همچنین ۶۱ فیلم کوتاه و ۹ فیلم بلند در سیمرغ سینمای خراسان از ۲۳ بهمن همزمان با اکران فیلم‌های فجر در برخی سینما‌ها اکران خواهد شد.

پردیس های سینمایی فعال در جشنواره فیلم فجر مشهد

سینما آفریقا، سینما هویزه، سینما سیمرغ، پردیس سینمایی ویلاژتوریست، پردیس سینمایی اطلس و سینما گلشن در دو سانس در ساعت های  ۱۸ و ۲۰: ۳۰ میزبان علاقه مندان به سینما خواهد بود.

خبر دیگر در همین زمینه به نقل از برنا حاکی است:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در هشت سینمای مشهد طی ۲ تا سه نوبت نمایش داده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد حسین زاده در نشست خبری ویژه نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد افزود: پردیس های سینمایی آفریقا، هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریست، اطلس، گلشن و ۲ سینمای تازه تاسیس شده برفی و پارک بازار برای نمایش فیلمهای مزبور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاریهای مربوط به جشنواره فیلم فجر در تهران متمرکز و تصمیم بر این گرفته شده که یک بسته فیلم ۱۶ عددی در اختیار هر استان قرار گیرد اما امید است تا پایان جشنواره به مرور به تعداد این فیلمها اضافه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فیلمهای "موقعیت مهدی" به کارگردانی هادی حجازی فر، "لایه های دروغ" به کارگردانی رامین سهراب، "ماهان " به کارگردانی حمید شاه حاتمی، "هناس" به کارگردانی حسین دارابی، "بیرو" به کارگردانی عباس میرزایی، "بی رویا" به کارگردانی وزیر دفتری، "برف آخر" به کارگردانی امیرحسین عسگری، "دسته دختران" به کارگردانی منیر قیدی، "ضد" به کارگردانی امیرعباس ربیعی، "خائن کشی" به کارگردانی مسعود کیمیایی، "ملاقات خصوصی" به امید شمس، "مرد بازنده" به کارگردانی محمدحسین مهدویان، "بدون قرار قبلی" به کارگردانی بهروز شعیبی، "شب طلایی" به کارگردانی یوسف حاتمی کیا، "شادروان" به کارگردانی حسین نمازی، "شهرک" به کارگردانی علی حضرتی در جشنواره مشهد اکران می شود.

حسین زاده افزود: از مجموعه فعالان و دستگاه های اجرایی که در حوزه فرهنگ، هنر و ادب استان فعال بودند دعوت کردیم که در بحث برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت کمی و کیفی یاریگر باشند تا مباحث تکمیلی و جانبی این جشنواره به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ هنری استان اضافه شود و به مذاق علاقه مندان حوزه سینما خوش بیاید.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد مشارکت خوبی در برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد داشته است تا اتفاقات خوب و مبارکی را به همت شهرداری رقم زده و شاهد بروز آن در روند برگزاری جشنواره باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چند کمیته ذیل نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد فعال شده است که مسوولیت هر کدام با یکی از دستگاه های اجرایی است و از جمله آن کمیته نقد و پذیرش توسط حوزه هنری است تا در کنار نمایش فیلمها، فضای نقد و پژوهش درباره آنها در اختیار علاقه مندان قرار گیرد که هم می تواند مزایای آموزشی داشته باشد و هم مباحث محتوایی مرتبط با حوزه سینما با رویکرد چندجانبه به این موضوع در آن مطرح شود.

حسین زاده افزود: از سازمان بسیج رسانه در قالب مسوول کمیته رسانه نیز کمک گرفته شده است تا حضور اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر پررنگ تر از سالهای گذشته باشد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت هر سینما مورد استفاده قرار می گیرد و در این راستا کمیته سلامت جشنواره فیلم فجر مشهد با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با تغییر رنگ کرونایی این شهر فعال شده تا نسبت به حفظ سلامت مردم در فضای سینما کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: فروش بلیت های فیلمهای نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از امشب از طریق سایت سینما تیکت آغاز می شود و خرید هر بلیت به قیمت ۳۰۰ هزار ریال فقط از طریق اینترنتی و مراجعه به سایت مربوطه قابل انجام خواهد بود. انتهای پیام

یادآور می شود:

۱. فیلم‌هایی که تا این لحظه در لیست اکران جشنواره فجر مشهد قرار نگرفتند، عبارتند از: «علف زار» ، «نگهبان شب»، «بی مادر» ، «دِرِب»، «نمور» و «۲۸۸۸»

۲. این در حالی است که استان اصفهان امسال ، تمام ۲۲ فیلم را اکران می کند!

۳. اطلاعات تکمیلی به محض قطعیت و انتشار، در همین صفحه منتشر می گردد.

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2638



  • وقتی اصفهان تمام ۲۲ فیلم رو داره اکران می کنه چرا تو مشهد باید ۱۶ فیلم اکران بشه؟ تو کرمانشاه هم قیمت بلیت بیست هزار تومانه و مشهد سی هزار تومان؟ مثلا ایام جشن انقلایه و باید به مردم تخفیف بدن نه اینکه گرونترش یکنن

  • سایت ها باز نشده و هیچ بلیطی نیست !!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی