راهیابی چهار فیلم‌ کوتاه ساخته انجمن سینمای جوان مشهد به جشنواره‌های بین‌المللی آمریکا، ایتالیا و پاکستان :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

راهیابی چهار فیلم‌ کوتاه ساخته انجمن سینمای جوان مشهد به جشنواره‌های بین‌المللی آمریکا، ایتالیا و پاکستان

  • ۷۹۲

چهار فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان مشهد به جشنواره‌های بین‌المللی راه یافتند. فیلم‌های کوتاه «مرسانا» به کارگردانی سامان کافی به مرحله نیمه‌نهایی جشنواره فیلم‌های نوستالژی ایتالیا، «بریسبال» به کارگردانی ریحانه مرتضی‌نیا به جشنواره مدیا فیلم آمریکا، «من آلیس نیستم ولی اینجا سرزمین عجایب است» به کارگردانی مهدیه سادات احمدی سلیمانی به مرحله نیمه نهایی جشنواره فیلم‌های نوستالژی ایتالیا و «معجزه» به کارگردانی سامان کافی به جشنواره آنلاین فیلم‌ GANDHARA پاکستان راه یافتند.

«مرسانا»: فیلم کوتاه «مرسانا» روایت‌گر داستان دختر بچه‌ای است که طبق عادت روزانه ضبط صوتش را روشن می‌کند تا موسیقی مورد علاقه‌اش پخش شود. این فیلم کوتاه از تولیداتی است که در پاتوق فیلم‌نامه‌خوانی پاییز ۱۳۹۸ انجمن سینمای مشهد مورد تأیید اعضا قرار گرفت. این فیلم کوتاه پیش از این به جشنواره‌ای در کشور انگلیس نیز راه یافته بود. سامان کافی تصویربرداری، تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی این فیلم کوتاه را بر عهده دارد و هانا مهتدی، ساره نجفی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. از دیگر عوامل این فیلم‌کوتاه می‌توان به حضور فاطمه نجفی به عنوان طراح صحنه و پوریا اردمه به عنوان عکاس اشاره کرد. 

«بریسبال»: فیلم کوتاه «بریسبال» به کارگردانی ریحانه مرتضایی نیا، روایت‌گر داستان پسر بچه معلولی‌ است که عاشق فوتبال است و با وجود ناتوانی، سعی می‌کند به هر شکلی که می‌شود رویای خود را تحقق بخشد. فیلم کوتاه «بریسبال» در حالی توانسته‌ است به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه "media film festival" آمریکا راه یابد که پیش از این به جشنواره‌هایی در کشورهای کرواسی، هند، کانادا، انگلیس و ایتالیا راه یافته بود.

«من آلیس نیستم ولی اینجا سرزمین عجایب است»: انیمیشن کوتاه «من آلیس نیستم ولی اینجا سرزمین عجایب است» به کارگردانی مهدیه سادات احمدی سلیمانی، روایت‌گر داستان دختری است که درگیر مشکلات زمانه خود شده و در نهایت خود را به دست پرنده‌های نقاشی‌اش می‌سپارد. این فیلم‌ کوتاه در حالی به مرحله نیمه نهایی جشنواره فیلم‌های نوستالژی ایتالیا راه یافته است که پیش از این به جشنواره‌هایی در کشورهای ونزوئلا، استرالیا، آلمان، ایتالیا، اروگوئه، آمریکا، آرژانتین، برزیل و جشنواره‌های داخلی فیلم عمار و فیلم رضوی راه یافته بود. مهدیه سادات احمدی سلیمانی نویسنده و کارگردان این اثر است و حسن مهدوی پور با همکاری دفتر مشهد انجمن سینمای جوانان ایران تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند. از دیگر عوامل این فیلم کوتاه می‌توان به عطا اخگر -آهنگ-، مجید داوودی -صدا- و عباس عباسی -انیماتور- اشاره کرد.

«معجزه»: فیلم کوتاه «معجزه» به کارگردانی سامان کافی روایت‌گر داستان ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است. این فیلم در حالی به جشنواره فیلم پاکستان راه یافته که پیش از این به جشنواره‌هایی در کشورهای روسیه و اسپانیا راه یافته بود. سامان کافی علاوه بر نویسندگی و کارگردانی خود در این اثر بازی کرده و موسیقی و تدوین  آن را انجام داده است. سارا نخعی نیز تصویربردار این فیلم کوتاه بوده است. این فیلم با همکاری دفتر مشهد انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شده است.

انتهای پیام

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2544



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی