ایسنا: کدام فیلم‌ها در پنجمین روز جشنواره فجر مشهد اکران می‌شوند؟ :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

ایسنا: کدام فیلم‌ها در پنجمین روز جشنواره فجر مشهد اکران می‌شوند؟

  • ۷۶۵

اکران‌های هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد امروز با فیلم‌های «گیج‌گاه»، «ابلق»، «منصور» و «خط فرضی» ادامه می‌یابد. پس از گذشت چهار روز از جشنواره فیلم فجر و اکران ۱۴ فیلم از لیست آثار این جشنواره، امروز فیلم‌ «گیج‌گاه» برای اولین بار و فیلم‌های «ابلق»، «منصور» و «خط فرضی» برای دومین بار اکران خواهند شد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد: «گیج‌گاه»؛ فیلم «گیج‌گاه» اولین فیلم عادل تبریزی است که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور یافته ‌است. این فیلم کمدی با نگاهی متفاوت به نوستالژی‌های «دهه شصت» می‌پردازد. عادل تبریزی سال‌ها در مقام دستیار کارگردان فعالیت داشته ‌است و همکاری‌هایی با داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی از سر گذرانده ‌است. بازیگرانی مانند جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد، باران کوثری، امیرحسین رستمی، بهرنگ علوی، بیژن بنفشه‌خواه و فرهاد آئیش در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند. ارسلان امیری و عادل تبریزی نویسندگان این فیلم هستند و حنیف سروری و میرولی‌الله مدنی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارند. در خلاصه این فیلم آمده‌است: «گیج‌گاه» فیلم نوستالژیک نیست؛ درباره حالیست که دیگر نیست.

فیلم «گیج‌گاه» امروز در پردیس سینمایی اطلس و در سانس ۱۸ اکران خواهد شد.

«ابلق»؛ 

«ابلق» آخرین ساخته نرگس آبیار و به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی است. این فیلم با نام «بی‌وقتی» پروانه ساخت گرفت و در سکوت خبری جلوی دوربین رفت و نام «ابلق» برای آن انتخاب شده‌است. این اثر سینمایی چهارمین اثر نرگس آبیار پس از فیلم‌های موفق «نفس»، «شیار ۱۴۳» و «شبی که ماه کامل شد» است که در سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده‌است. این اثر درامی خانوادگی محسوب می‌شود که با بازی بهرام داران، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر ۹۹ اکران می‌شود. این فیلم سرگذشت زنی را در حاشیه شهر روایت می‌کند که با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، اما ماجرایی زندگی آن‌ها را دستخوش تغییر و تحول قرار می‌دهد تا همچنان بتواند کیان خانواده را حفظ کند. 

این فیلم امروز در پردیس سینمایی اطلس با برچسب سنی ۱۵+ و در سانس ۱۵ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«منصور»؛ 

سیاوش سرمدی که در دو دهه گذشته به عنوان مستندساز حرفه‌ای فعالیت داشته، نخستین فعالیت خود در زمینه کارگردانی را با فیلم «منصور» آغاز کرده و نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته ‌است. علیرضا داوودنژاد نیز در مقام مشاور کارگردان در این فیلم حضور دارد. «منصور» به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی و با حضور چهره‌هایی چون لیندا کیانی، محسن قصابیان، حمیدرضا نعیمی، علی‌رضا زمانی‌نسب، سیدجواد هاشمی، قاسم زارع و مهدی کوشکی ساخته شده و به جشنواره فجر ۹۹ راه یافته‌ است. این فیلم سینمایی با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و داستان طراحی و تولید نخستین جنگنده کاملاً ایرانی، ساخته شده که در آن بخش‌های ناگفته‌ای از هشت سال دفاع مقدس روایت می‌شود. شهید ستاری با کمک همراهان صدیق و مورد اعتماد خود، پایه‌های تولید هواپیماهای جنگی را بنا می‌کند که بعدها این هواپیماها با نام‌های «صاعقه» و «آذرخش» شناخته می‌شوند؛ از این رو نام قبلی این فیلم «آذرخش» بود که به «منصور» تغییر پیدا کرد.

این فیلم امروز در سانس‌های ۱۵ و ۱۸ در سینماهای هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریست، گلشن و آفریقا به عنوان رسانه اکران خواهد شد.

«خط فرضی»؛ 

«خط فرضی» اولین تجربه فرنوش صمدی در کارگردانی فیلم سینمایی بلند است که مانی حقیقی نیز در این فیلم و به عنوان مشاور کارگردان در کنار او حضور داشته ‌است. «خط فرضی» به نویسندگی فرنوش صمدی، تهیه‌کنندگی علی مصفا و با ایفای نقش سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، آزیتا حاجیان و حسن پورشیرازی در جشنواره فیلم فجر ۹۹ حضور پیدا کرده‌است. در خلاصه داستان این فیلم آمده ‌است: سارا به همراه همسرش حامد و دختر خردسالشان به یک عروسی در شمال ایران دعوت شده‌اند، اما حامد به دلیل مشکلات کاری نمی‌تواند به این سفر برود و این سرآغاز اتفاقی است که زندگی سارا را دگرگون می‌کند.

این اثر امروز با برچسب سنی ۱۵+ در سانس‌های ۱۵ و ۱۸ در سینماهای هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریست، گلشن و آفریقا به نمایش گذاشته خواهد شد.


:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2527



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی