۱۰ فیلم از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در مشهد اکران می شود :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

۱۰ فیلم از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در مشهد اکران می شود

  • ۲۰۷

رییس اداره امور سینمایی و سمعی-بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، ۱۰ فیلم ایرانی از جشنواره مزبور از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران می شود.

سید حجت طباطبایی افزود: ۱۰ فیلم مزبور از بخش ایران جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان انتخاب شده است که در دو سانس ۱۷ تا ۱۹ و ۱۹ تا ۲۱ ویژه کودکان و نوجوانان به اکران گذاشته می شود.

وی بیان کرد: فیلمهای اکران شده از جشنواره مزبور در مشهد توسط گروهی از کودکان و نوجوانان مورد داوری قرار می گیرد که این گروه ۲۱ نفره از بین ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان داوطلب مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی انتخاب شده اند که نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام کرده بودند.

وی اظهار داشت: این گروه ۲۱ نفره از کودکان و نوجوانان، پس از تماشای فیلمها براساس مولفه های مورد نظر برای ارزشیابی فیلمها، امتیازات لازم را در جدولی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، درج کرده و در نهایت امتیازات آنان بررسی شده و به دبیرخانه مرکزی جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان ارسال می شود.

رییس اداره سینمایی و سمعی-بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فیلمها فقط برای کودکان و نوجوانان و به صورت رایگان در پردیس سینمایی هویزه به نمایش درمی آید و هر کدام از کودکان و نوجوانان شهرستانی که می توانند در روزهای اکران فیلمهای جشنواره در مشهد حضور داشته باشند، مشکلی در پذیرش آنان به عنوان داور فیلمها نیست.

طباطبایی اظهار داشت: در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان فیلمی از خراسان رضوی حضور ندارد اما امسال فیلمسازان استان در المپیاد فیلمسازی نوجوانان شرکت کرده و جزو سه استان پرتولید در این زمینه به شمار می روند و رتبه هایی را نیز بدست آورده اند.

وی بیان کرد: در طول روزهای برگزاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه، کارگاه های آموزش فیلمسازی و نقد و بررسی فیلمهای اکران شده در بین دو سانس برگزار شده و از حضور کودکان به همراه منتقدین بهره گرفته می شود.

طباطبایی، کودکان و نوجوانان را بهترین داوران فیلمهای مربوط به این گروه سنی دانست و گفت: در دوره های قبلی جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، نتایج داوری فیلمها توسط کودکان در استانهای مختلف بسیار بهم نزدیک بود و پس از اینکه نتایج داوری در استانهای مختلف در دبیرخانه مرکزی این جشنواره تجمیع شد، نتیجه بدست آمده به واقعیت بسیار نزدیک بود و نشان می داد که فیلمهای منتخب جشنواره همان فیلمهایی هستند که مورد علاقه همه بچه ها بوده اند لذا به طور قطع می توان به داوری کودکان و نوجوانان در این جشنواره اعتماد کرد.

وی خاطر نشان کرد: چندین نهاد در حوزه فیلم کودک و نوجوان در خراسان رضوی فعال هستند که از جمله آنها انجمن سینمای جوانان بوده که نسبت به برگزاری دوره های آموزش فیلمسازی و تولید فیلم ویژه کودک و نوجوان اقدام می کند، نهاد دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که چند سالی است در حوزه فیلمسازی ورود خوبی داشته و نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و فیلمسازی در قالب انیمیشن و پویانمایی در شهرستانهای مختلف استان اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با دادن مجوزهای فیلمسازی به فعالان حوزه کودکان و نوجوانان در کنار نهادهای مزبور در حال فعالیت است اما تجمیع همه این فعالیتها حاکی از این است که خراسان رضوی جزو پنج استان موفق در حوزه فیلمسازی ویژه کودک و نوجوان به شمار می رود.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اخیرا دو فیلمنامه با موضوع کودکان و نوجوانان از تولیدات فعالان استان در بنیاد سینمایی فارابی تصویب شده که امید است زمینه ساخت این فیلمها فراهم شود.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان ۱۶ تا ۲۱ مهر (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش ایران و بین‌الملل برگزار می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2584



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی