چهارمین روز جشنواره نوزدهم به روایت ایسنا: اکران شش فیلم در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر مشهد :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

چهارمین روز جشنواره نوزدهم به روایت ایسنا: اکران شش فیلم در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر مشهد

  • ۶۵۱

فیلم‌های دِرب، هِناس، مرد بازنده، بدون قرار قبلی، بی‌مادر و شادروان امروز در سینماهای مختلف مشهد اکران می‌شود. دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ ماه، فیلم‌های «دِرِب» به کارگردانی هادی محقق، «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی، «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «بی‌مادر» به کارگردانی مرتضی فاطمی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی در هشت سینمای مختلف حاضر در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اکران می‌شود. در ادامه به معرفی فیلم‌ها و سانس سینماهای اکران‌کننده می‌پردازیم.

دِرِب

فیلم دِرِب به نویسندگی و کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق داستان ۲ برادر معلول است؛ یکی از آن‌ها به هیچ وجه قادر به حرکت نیست ولی برادر دیگر تنها از ناحیه پا به پایین فلج مادرزادی است و او نان‌آور خانواده محسوب می‌شود. روزی برق خانه آن‌ها می‌رود و بعد از مدتی کارمند اداره برق که برای مشکل آن‌ها به خانه‌شان مراجعه می‌کند، وضعیت‌شان را می‌بیند و از لحاظ اخلاقی و وجدانی به هم می‌ریزد. در این میان موتور تشک برقی برادر معلول از کار می‌افتد و مامور درصدد راه‌اندازی دوباره آن است که اتفاقاتی رخ می‌دهد.

سید هادی محقق و محمد ظاهر اقبالی بازیگران فیلم سینمایی دِرب را تشکیل می‌دهند. این فیلم ساعت ۱۳ در سینما آفریقا به اکران درمی‌آید.

مرد بازنده

فیلم مرد بازنده به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی روایتگر مردی به نام احمد خسروی، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای مشکوک به قتل است. او در داستان فیلم به سرنخ‌هایی دست می‌یابد که پشت پرده این قتل رازگونه به کشف شبکه فساد اقتصادی می‌رسد.

فیلم مرد بازنده هفتمین فیلم بلند محمد حسین مهدویان است و هفتمین سال متوالی است که او در جشنواره‌ فیلم فجر حضور دارد. مهدویان که با فیلم ایستاده در غبار به صورت حرفه‌ای وارد سینما شد و با فیلم‌های ماجرای نیم‌روز و ماجرای نیم‌روز ۲، رد خون به روند موفقیت خود ادامه داد، این بار به سراغ موضوعی پلیسی و معمایی رفته تا این ژانر هم در جشنواره نماینده‌ای داشته باشد.

از بازیگران مرد بازنده می‌توان به جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی و شبنم قربانی اشاره کرد.

این فیلم ساعت ۱۹:۳۰ در سینماهای آفریقا، ویلاژتوریست، هویزه، برفی، اطلس، گلشن و پارک‌بازار و ساعت ۲۱:۳۰ مجددا برای اصحاب رسانه در سینما آفریقا به اکران در می‌آید.

هِناس

فیلم هِناس به نویسندگی احسان ثقفی و مهدیه عین‌الهی، کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه در ژانر درام اجتماعی خانوادگی تولید شده که با نگاهی زنانه به مقطعی مهم و ملتهب از دهه ۹۰ جامعه ایران می‌پردازد. این اثر روایت‌گر قصه زنی است که زندگی‌اش را در آستانه فروپاشی می‌بیند و به دلیل مورد تهدید قرار گرفتن خانواده‌اش دچار تشویش‌ها و نگرانی‌های درونی می‌شود.

این فیلم دومین فیلم بلند حسین دارابی پس از فیلم مصلحت است که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به اکران درآمد و به موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای می‌پرداخت. از بازیگران هِناس می‌توان به مریلا زارعی، بهروز شعیبی، وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی و امین میری اشاره کرد.

در بخشی از دیالوگ‌های این فیلم آمده همه چیز که قرار نیست بدونی. چیزی که بهت می‌گم تموم اطلاعاتیه که می‌تونم بهت بدم. چیزایی که دونستنش باعث می‌شه موقعیتت تغییر کنه و دیگه نتونی مثل قبل زندگی کنی... این فیلم ساعت ۱۷:۳۰ در سینماهای آفریقا، هویزه، ویلاژتوریست و سیمرغ به اکران درمی‌آید.

بی‌مادر

فیلم بی‌مادر به تهیه‌کنندگی مشترک محمدرضا مصباح و علی اوجی نخستین ساخته سینمایی سید مرتضی فاطمی است.

فاطمی متولد ۱۳۶۲ و از کارگردان‌های جوان این دوره از جشنواره فیلم فجر است که فعالیتش را با روزنامه‌نگاری شروع کرد و در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای وارد عرصه مستندسازی شد و بعدها تهیه‌کنندگی سریال‌های هوش سیاه ۲ و شرایط خاص را بر عهده گرفت. اجرای برنامه اختیاریه از دیگر تجربه‌های فاطمی است.

داستان فیلم بی‌مادر درباره زندگی آرام یک زوج است که با پافشاری یکی از آن‌ها روی تصمیمش ناخواسته وارد آزمایش‌ها، دوراهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شود. در خلاصه داستان منتشر شده فیلم آمده انسان چیزی را به دست نمی ‌آورد مگر اینکه چیزهایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود. 

امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلی، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی گروه بازیگران بیمادر را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از دیالوگ‌های این فیلم آمده هیچ زخمی شبیه هیچ زخم دیگه‌ای نیست. بعضی از زخم‌ها درد بی‌درمونن... . 

این فیلم ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی اطلس به اکران درمی‌آید.

شادروان

شادروان به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می‌پردازد. خانواده آن‌ها که در حاشیه شهر زندگی می‌کند، درآمدی جز فروش سبزی ندارد و حالا با درگذشت پدرشان ماجراهای تازه‌ای برای‌شان به‌ وجود می‌آید.

نمازی در فیلم تازه خود سراغ یک سوژه اجتماعی طبقه پایین شهری رفته و روایتی شیرین را از یک معضل بیان کرده است. کارگردان در این فیلم تلاش کرده ضمن دست‌مایه قراردادن یکی از مسائل حقوقی مرتبط با موضوع ارث و میراث همبستگی درون اقوام و خانواده‌ها را نمایش دهد.

این فیلم دومین ساخته سینمایی حسین نمازی بعد از فیلم آپاندیس است که در فضایی متفاوت از آن فیلم ساخته شده و محصول بنیاد سینمایی فارابی و موسسه بهمن سبز حوزه هنری است.

از بازیگران این فیلم نیز می‌توان به سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی اشاره کرد.

در بخشی از دیالوگ‌های شادروان آمده است آهو من از وقتی بچه بودم تو سر همه فرو کردم بهم بگن نادر مارادونا؛ هر دومون کله فرفری، بچه پر و، دنبال یه توپ که حتی اگه با دست هم شده گلش کنیم... .

این فیلم ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی ویلاژتوریست به اکران درمی‌آید.

بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی به نویسندگی فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی، ششمین فیلم بهروز شعیبی است که دارای مضمونی اجتماعی بوده و با نگاهی به رمانی از مصطفی مستور نوشته شده است.

تهیه‌کنندگی این فیلم را محمود بابایی بر عهده دارد و پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی،‌ الهام کردا، صابر ابر، امین میری‌، حامی ترابی و رضا صابری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بدون قرار قبلی در مشهد و تهران فیلم‌برداری شده و داستان آن در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسرش دچار اوتیسم است ‌و این مساله سفر را برایش دشوار می‌کند. او شناختی از پدرش ندارد و میراثی که پدر برایش گذاشته، باعث تعجب او می‌شود.

این فیلم نیز ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی پارک‌بازار به اکران درمی‌آید.


:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2664



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی