مدیر کل ارشاد استان: اکران حداقل ۱۶ فیلم جشنواره فیلم فجر از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۸ سینمای مشهد :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

مدیر کل ارشاد استان: اکران حداقل ۱۶ فیلم جشنواره فیلم فجر از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۸ سینمای مشهد

  • ۴۷۱

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛ اکران فیلم‌های منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینماهای مشهد... مشهد ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فیلم‌های منتخب چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مشهد اکران می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین زاده اظهار کرد: همزمان با چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، سینماهای استان خراسان رضوی نیز از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه جاری میزبان اکران فیلم‌های منتخب این جشنواره خواهند شد که بیستمین دوره میزبانی جشنواره در مشهد و همراه با جشن‌های چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: نگرش عدالت فرهنگی و رویکرد گسترش دسترس‌پذیری و بهره‌مندی حداکثری مخاطبان از این رویداد بزرگ، ویژگی این دوره از جشنواره است که پیش‌تر وعده آن در سفرهای استانی رئیس سازمان سینمایی و سمعی‌بصری کشور به استان‌ها داده شده بود.

وی افزود: نوآوری در برگزاری برنامه‌های جنبی در حاشیه جشنواره‌، دیگر شاخصه این دوره است که نشست‌های نقد و بررسی و کارگاه‌های آموزشی سینما در زمینه‌های فیلمبرداری، کارگردانی، فن بیان، فیلمنامه نویسی از جمله آن‌هاست.

حسین زاده تصریح کرد: درخواست برای نمایش فیلمهای جشنواره در ۸ سینمای مشهد انجام شده و رایزنی برای نمایش فیلمهای جشنواره در شهرستانهای نیشابور و سبزوار و پردیس جدید التاسیس مهر کوهسنگی مشهد نیز در دست اقدام است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی برای نمایش فیلمهای سینمایی با استفاده از دستگاه سینماسیار در نواحی کم برخوردار و حاشیه شهر همزمان با روزهای برگزاری جشنواره نیز از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این دوره است.

خبر تکمیلی: حداقل ۱۶ فیلم را به صورت قطعی در مشهد اکران خواهیم کرد.

۰۹ بهمن ۱۴۰۱- محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد گفت: به امید خدا در راستای جشنواره فیلم فجر در تهران، از ۱۷ بهمن‌ماه میزبان جشنواره در خراسان رضوی خواهیم بود و علاقه‌مندان می‌توانند به تماشای فیلم‌های موردنظر بنشینند. در حال حاضر منتظر این هستیم که بسته نهایی فیلم‌ها و تعداد سینما‌های استان از سمت دبیرخانه جشنواره مشخص شود تا اطلاع‌رسانی دقیق را برای روز‌ها و سانس‌های اکران انجام دهیم.

او در خصوص تعداد فیلم‌هایی که در مشهد اکران خواهند شد، با اشاره به اینکه سال گذشته تنها ۲ فیلم جشنواره را بر اساس خواست تهیه‌کنندگان آن‌ها نتوانستیم در خراسان رضوی اکران کنیم، افزود: امسال حداقل ۱۶ فیلم را به صورت قطعی اکران خواهیم کرد و اکران باقی آثار مشروط به همراهی دبیرخانه جشنواره و تهیه‌کنندگان است. به امید خدا اگر مشکلی پیش نیاید، تلاش ما این است که تمام فیلم‌هایی که در تهران اکران می‌شود را در مشهد هم اکران کنیم؛ مگر اینکه موردی پیش بیاید که خارج از مدیریت ما باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه به احتمال زیاد پردیس سینمایی مهر کوهسنگی نیز میزبان جشنواره در مشهد خواهد بود، ادامه داد: همکاران ما در حوزه هنری خراسان رضوی در تلاش هستند که پردیس سینمایی مهر کوهسنگی را نیز به جشنواره امسال برسانند و ظرفیت بزرگتر دیگری به توان سینمایی شهر افزوده شود.

حسین‌زاده با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره امسال بیان کرد: جلسات نقد و بررسی را در طول جشنواره به صورت قطعی در سینما‌ها برگزار خواهیم کرد و برای برگزاری رویداد‌های جنبی رسانه‌ای نیز درحال برنامه‌ریزی هستیم تا پس از مشخص شدن سینما‌ها و اعلام آمادگی آن‌ها، مانند سال گذشته بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها در سینما‌ها و فعالیت آن‌ها در قالب رویدادی رسانه‌ای استفاده کنیم.

او با اشاره به اقدامات دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دهه فجر تصریح کرد: جشنواره هنر‌های تجسمی فجر را نیز همراه با جشنواره فیلم فجر در مشهد برگزار خواهیم کرد. همچنین برنامه‌های دیگری نیز توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهیم کرد.

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2704



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی