صد رحمت امسال به روزنامه ی خراسان که اندکی از درد و دل ها و گلایه های مخاطبان جشنواره را منعکس می کند! باقی که همه به مدح نشسته و چشم بر حقایق بسته! افسوس... :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

صد رحمت امسال به روزنامه ی خراسان که اندکی از درد و دل ها و گلایه های مخاطبان جشنواره را منعکس می کند! باقی که همه به مدح نشسته و چشم بر حقایق بسته! افسوس...

  • ۸۵

گرمای سینمایی «فجر» در مشهد ... بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۶ بهمن در مشهد آغاز و مثل هر سال با استقبال پرشور سینمادوستان مشهدی مواجه شد، هرچند که برخی بی نظمی ها که عمده آن از سوی دبیرخانه جشنواره در تهران نشئت می گرفت و موجب کاهش تعداد سینماهای میزبان و همچنین تعداد فیلم ها شده بود، بر این شور و شوق و استقبال خوب سینمادوستان مشهدی تاثیر گذاشت.

به گزارش «خراسان»، امسال برخلاف آن چه در ابتدا اعلام شده بود، به جای ۹ سینما، تنها ۳ سینمای هویزه، آفریقا و سیمرغ میزبانی از اهالی پرشمار سینمادوست مشهد و استان را برعهده داشتند و علاوه بر آن به جای ۱۸ فیلمی که در نشست خبری اطلاع رسانی شده بود، تنها ۱۴ فیلم در جدول اکران این سه سینما قرار گرفت و همین بی نظمی ها گلایه های جدی مردم را به دنبال داشت.

هرچند که پیگیری های مدیران و متولیان در استان از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تهران و البته مطالبه جدی اهالی رسانه و مردم اثرگذار بود و تعداد فیلم ها در جدول اکران ها افزایش یافت و اعلام شد که تعداد سینماهای میزبان جشنواره نیز افزایش می یابد که البته تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری از این اقدام نبود.

شور و حال مردم و جای خالی برخی فیلم های شاخص روز اول جشنواره به اکران ۵ فیلم تابستان همان سال، آبی روشن، نبودنت، شور عاشقی و آغوش باز گذشت و هرچند که روز اول بود و با برخی بی نظمی ها و کاستی ها همراه بودیم اما با استقبال خوب مردم و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه مواجه شد.

دو فیلم آغوش باز به کارگردانی بهروز شعیبی و تابستان همان سال به کارگردانی محمود کلاری نیز توانستند در این روز بیشترین مخاطب را از اهالی سینمادوست مشهدی کسب کنند.

روز گذشته نیز ۶ فیلم دروغ های زیبا، بهشت تبهکاران، آپاراتچی، آغوش باز، شه سوار و نبودنت در این سه سینما روی پرده رفت.

در جریان برگزاری این جشنواره با تعدادی از مخاطبان سینمایی فیلم فجر امسال هم کلام شدیم.

یکی از این مخاطبان که اتفاقا از اهالی پر و پاقرص سینمادوست مشهدی است، در گفت و گو با ما اظهار کرد: «من از بچگی با پدرم یک روز تئاتر و یک روز سینما می رفتم برای همین از علاقه مندان به سینما هستم.

با همه بازیگران هم عکس دارم.» او درباره جشنواره فیلم فجر امسال در مشهد نیز افزود: جشنواره امسال خوب است و با توجه به این که هوا سرد است، مردم حضور خوبی دارند.

بلیت هم به راحتی تهیه کردم، اما درباره فیلم ها نمی توانم اظهار نظر کنم چون هنوز آن ها را تماشا نکرده ام.

یکی دیگر از مخاطبان البته نظر متفاوتی دارد و با اشاره به همین بی نظمی ها در شروع جشنواره گفت: به نظرم جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته شروع سوت و کوری داشت و سلبریتی ها حضور پیدا نکردند.

البته شب اول جشنواره است و هنوز مشخص نیست.

در لیست فیلم ها هم فیلمی ندیدم که بگویم این فیلم چه پدیده خوبی است.

وی افزود: ساعت های اکران در مشهد چندان خوب نیست.

الان من با اتوبوس و مترو رفت و آمد می کنم، اما ساعت های اکران طوری است که موقع برگشت باید با تاکسی برگردم که کمی سخت است.

صبح هم که می خواستم برای خواهرم بلیت تهیه کنم، موفق به تهیه بلیت نشدم.

در سینما هویزه هم که پاتوق اصلی سینمادوستان مشهدی است، حسابی حال و هوای جشنواره فیلم فجر پررنگ است.

مردم بعد از تماشای فیلم پرفروش روز اول جشنواره فجر مشهد یعنی «آغوش باز» که کارگردانی مشهدی یعنی بهروز شعیبی آن را به فجر امسال آورده، در حال خروج هستند.

یکی از همین شهروندان که در حال گپ و گفت درباره فیلم است و گویا حسابی راضی است، به خبرنگار ما گفت: امسال عالی است و من از فیلم لذت بردم.

در یک بخشی از این فیلم یاد مادر بزرگ خودم افتادم که آلزایمر داشت.

امسال بلیت هم به راحتی گیرمان آمد و ساعت اکران هم خوب بود.

همسرش که کنارمان ایستاده، به میان صحبت آمد و گریزی به جای خالی فیلم های شناخته شده فجر امسال در مشهد زد و گفت: فیلم هایی که می خواستیم به مشهد نیامده است؛ فیلم های «صبحانه با زرافه ها»، «بی بدن» و «تمساح خونی».

به غیر از فیلم هایی که در زمان بازی فوتبال ایران است، بلیت بقیه فیلم ها را تا روز ۲۲ بهمن تهیه کردیم.

البته نظرات هم متفاوت است، همانند نظر یکی دیگر از شهروندان که از بی برنامگی فجر امسال گلایه کرد و گفت: مثل همیشه بی برنامه اجرا می شود.

بلیت فروشی در همان روز اول جشنواره شروع شد.

فیلم هایی که تا الان گذاشتند جزو فیلم های ضعیف جشنواره بود و فیلم هایی که می خواستم ببینم هنوز فروش بلیت آن ها شروع نشده است، معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است.

به نظرم طی سه سال اخیر، هر سال این جشنواره در مشهد بی برنامه تر و ضعیف تر می شود.

سه سال قبل، حدود یک هفته یا سه روز قبل از شروع جشنواره، فروش بلیت آغاز و اطلاع رسانی می شد اما الان هیچ نظمی ندارد.

«ساعت اکران فیلم ها ساعت خوبی است و ساعتی هست که کار روزانه به اتمام رسیده و سر کار نیستیم.

من الان فیلم آغوش باز را دیدم که کار خوبی بود و دوست داشتم، اما چند تا از فیلم ها به مشهد نیامده است.

دوست داشتم فیلم «صبحانه با زرافه ها» از آقای سروش صحت و فیلم «تمساح خونی» از آقای عزتی را ببینم.» این هم نظر یکی دیگر از مخاطبان فجر امسال است که او هم از نبود فیلم های شناخته شده در فجر امسال گلایه مند است.

گلایه به حقی که در نظر یکی دیگر از همشهریان هم متبلور است: «این استثنایی که بین تهران و شهرهای دیگر می گذارند خیلی برای مردم مسئله ساز شده است و همه به آن معترض هستند.» آغاز جشنواره در سینما «سیمرغ» با یک فیلم خوب علاوه بر سینماهای هویزه و آفریقا که هر دو در منطقه تقی آباد مشهد قرار دارند، مجموعه سینمایی سیمرغ در غرب مشهد نیز میزبان سینمادوستان مشهدی است تا به تقاضای اهالی سینمادوست این نقطه از شهر هم پاسخ بدهد.

روز گذشته جشنواره فیلم فجر مشهد در سینما سیمرغ با یک فیلم خوب کار خودش را شروع کرد و استقبال خوبی هم از آن شد.

فیلم «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری با آن قاب های زیبا و دلنشین که دو ساعت مخاطبان را در سالن ۵ سینما سیمرغ میخکوب و با خودش همراه کرد.

آن طور که امیرحسین دبیرزاده مدیر پردیس سینمایی سیمرغ مشهد گفته است دو سوم ظرفیت سالن سینمای محل اکران فیلم «تابستان همان سال» با وجود این که روز اول جشنواره بود، پر شد.

بازهم خبری از ۳ فیلم مطرح جشنواره نیست! گلایه ها و مطالبات مردم را از حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری کردیم که وی در پاسخ به این سوال که به غیر از سینمای آفریقا، هویزه و سیمرغ بقیه سینماهای مشهد میزبان جشنواره خواهند بود یا خیر؟ گفت: به احتمال زیاد، ما همه کارهایمان را انجام دادیم و فقط یک خبر از تهران مانده که تیک را در سامانه بزنند و آن سینماها بتوانند فیلم را دانلود کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد فیلم های جدول اکران جشنواره فیلم فجر مشهد افزایش یافته است؟ اظهار کرد: تمام فیلم های بخش سودای سیمرغ به غیر از سه فیلم «بی بدن»، «صبحانه با زرافه ها» و «تمساح خونی» در مشهد اکران می شود اما این ۳ فیلم را هم همچنان پیگیر هستیم.

وی تاکید کرد: یک سری اطلاعات دارم اما ممکن است در این روندی که تهران دارد، تغییری ایجاد شود و حرف دو تا شود برای همین اطلاعات تکمیلی بعد از قطعیت اطلاع رسانی خواهد شد.

البته تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۷ دیروز) خبر جدیدی از تغییر در جدول اکران ها و اسامی فیلم های افزوده شده منتشر نشد.

تفریحی – موفقی/ 

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2739



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی