سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد: مشهد می‌تواند قطب تولیدات معنوی سینمای ایران باشد :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد: مشهد می‌تواند قطب تولیدات معنوی سینمای ایران باشد

  • ۴۵۰

گروه استان‌ها- شهردار مشهد گفت: از ظرفیت‌های مشهد مقدس برای تبدیل شدن به قطب تولیدات معنوی سینمای ایران باید استفاده کرد. سید عبدالله ارجائی در مراسم اکران فیلم بدون قرار قبلی که با حضور بهروز شعیبی کارگردان، محمد بابایی، تهیه کننده، بازیگران و دیگر عوامل فیلم در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد اظهارداشت: مشهد مقدس یک شهر ویژه و خاص بوده که به جز شهرهای مذهبی شیعه مثال دیگری در دنیا ندارد. یکی از ویژگی های مهم مشهد فلسفه ذاتی و وجودی آن است  که هر رویداد و رخداد  باید با آن فلسفه ذاتی هماهنگی داشته باشد. همچنین مشهد در مقابل کهن شهرهای ایران یک شهر جوان است که حدود هزار و 300 سال از سن این شهر می گذرد.

وی تصریح کرد: مشهد شهری نبوده که کنار یک عارضه طبیعی یا نهری خوش آب و هوا باشد و جمعیت برای استفاده از آن دور هم جمع شده باشند، یک شهر صنعتی هم نبوده که یک شهر کارگاهی و سپس شهر شود مثل شهرهایی هم نبوده که دولت‌ها آن‌ها را به وجود می‌آورند، شهری خوابگاهی هم نبوده  که کنار شاهراهی به وجود آمده باشد بلکه مشهد مقدس یک باغ خصوصی است که تبدیل به یک ابرشهر می‌شود با جمعیت 3 میلیون و پانصدهزار نفر جمعیت و ده برابر جمعیت شهروندان به آن سفر می‌کنند.

ارجائی با بیان اینکه مضجع شریف امام رضا (ع)  تنها موضوعی است که سبب شده مشهد مقدس شکل بگیرد و توسعه یابد افزود: مشهد مقدس در مقایسه با کهن شهرهای اطراف خود مثل نیشابور و سبزوار سرعت جمعیت پذیری‌اش قابل مقایسه نیست و تنها یک دلیل باعث گرد آمدن زائر و مجاور شده و آن هم امام هشتم است. بنابراین  باید این مهم در تمام ابعاد شهری خودنمایی داشته باشد و هر رویدادی چه کالبدی و چه فرهنگی باید نسبت مشهص با فلسفه ذاتی و وجودی آن داشته باشد.

شهردار مشهد مقدس بیان کرد:در شهر که قدم می‌زنید باید متوجه شوید که این شهر زیارتی است و هنر هم نسبتش با مشهد همین است. مشهد کانون نجیب هنر ایرانی است و بیشترین تراکم سالانه مخاطب را دارد همچنین مشهد می‌تواند در صورتی که شما آستین همت بالا بزنید به عنوان قطب تولیدات معنوی سینمای ایران لقب بگیرد و در این زمینه طلایه دار باشد.

بهروز شعیبی،کارگردان و نویسنده این فیلم نیز اظهارداشت: فیلم "بدون قرار قبلی" با مضمون امام رضا(ع) در مشهد مقدس ساخته شده است و می دانم خیلی از فیلمسازان کشورم آرزو دارند که در شهرهای خود فیلم بسازند و تصویری از شهر خودشان یا از خراسان ارائه دهند.

بهروز شعیبی افزود: ما تجربه ویژه و روزهای خیلی سختی برای ساخت این فیلم را گذراندیم و روزهایی که درگیر متن سخت این فیلم بودیم، دوستانم فرهاد توحیدی و علیرضا رضاداد بسیار مرا را یاری کردند که این فیلم ساخته شود.

وی با قدردانی از بنیاد سینمایی فارابی برای سرمایه گذاری ساخت فیلم "بدون قرار قبلی" ادامه داد: آن چه احتیاج به گفتن ندارد  اما در دل همه ما ایرانیان است، عشقمان به سرزمین و علاقه مان به امام رضا(ع) است.

کارگردان فیلم "بدون قرار قبلی" با اظهار خوشحالی درباره آغاز نمایش این فیلم در شب میلاد امام رضا(ع) گفت: به همین مناسبت فردا و همزمان با میلاد آن حضرت تماشای این فیلم در سینماهای سراسر کشور نیم بها خواهد بود.


:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2690



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی