رونمایی از مستند "از فرش تا عرش" اثری از زندگانی "شیخ محمد واله کاشمری" ساخته انجمن سینمای جوان خراسان رضوی در سینما هویزه مشهد :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

رونمایی از مستند "از فرش تا عرش" اثری از زندگانی "شیخ محمد واله کاشمری" ساخته انجمن سینمای جوان خراسان رضوی در سینما هویزه مشهد

  • ۱۰۴۵

مشهد- ایرنا- همزمان با ششمین روز برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، مستند "از فرش تا عرش" ساخته انجمن سینمای جوان خراسان رضوی در پردیس سینمایی هویزه این شهر رونمایی شد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز دوشنبه در این مراسم گفت: مستند "از فرش تا عرش" اثری از انجمن سینمای جوان خراسان رضوی بخش کوچکی از آموزه‌های زندگی مرحوم "شیخ محمد واله کاشمری" را برای جوانان به نمایش می گذارد. جعفر مروارید افزود: مرحوم واله یک استاد اخلاق، سخنران و زاهد بود اما زهد وی از نوع انزوا نبود بلکه زهد اجتماعی همراه با مشارکت فعال در گفتمانهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تربیت بخشی نسلی بود که بعدها به عنوان جوانان انقلاب و تاثیرگذاران فرهنگ انقلاب اسلامی شناخته شدند.

وی ادامه داد: تولید چنین مستندی بسترساز معرفی الگوهای فرهنگی و اجتماعی استان و تثبیت فرهنگ جوان انقلابی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، می‌باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با نگاهی که در سیاستگذاران فرهنگی شهر مشهد وجود دارد، در جوار مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، شاهد صورت بندیهای زیباشناختی در مورد معارف اهل بیت (ع) و الگوهایی که این معارف را به زبان روز در یک اثر هنری تولید می‌کنند با همراهی آستان قدس رضوی و شهرداری باشیم.

رییس سازمان علمی، فرهنگی آستان قدس رضوی نیز گفت: مستندهایی مانند "از فرش تا عرش" گرچه معرفی شخصیتها با بهره گرفتن از ابزار هنری است اما ریشه قرآنی دارند که خداوند در بخشهای مختلف آیات قرآن از آنان یاد کرده است.

حجت الاسلام محمدحسن مهدوی مهر افزود: ما وظیفه داریم کسانی را که در هدایت جامعه، پیشرفت و ارتقای مردم و ملت نقش آفرین بودند گرامی بداریم و ساخت اینگونه مستندها نیز به همین علت است.

وی ادامه داد: مرحوم واله شخصیتی خالی از هوا و هوس و تعلقات دنیوی بود، دلبستگی و علاقه خاصی به کتب حدیثی اهل بیت داشت و از حساس ترین و بهترین فرصتهای پیش آمده، بهترین استفاده را می‌کرد و از آن برای رسالتی که بردوش داشت بهره می‌گرفت.

شهردار مشهد نیز گفت: گرچه تلاش شهرداری حمایت از سینماگران جوان است اما آنگونه که باید این حمایت از سینماگران جوان انجام نگرفته و شهرداری باید در ایفای نقش خود در این زمینه کوشش بیشتری نماید.

محمدرضا کلایی مهمترین وظیفه شهرداری در حوزه سینما را حمایت از فیلمسازان جوان ذکر و بیان کرد: فرآیندهای لازم برای تربیت فیلمسازان حرفه ای و متعهد و ارایه فرآورده‌های مناسب در عرصه فیلم از اهداف شهرداری است.

وی ادامه داد: وظیفه نهادهای عمومی مانند شهرداری و آستان قدس رضوی حمایت از فعالیتهای هنری و فرهنگی در شهر مقدس مشهد است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: فیلم مستند "از فرش تا عرش" به نویسندگی و کارگردانی مشترک مهرداد حدادیان و هادی نوروزیان و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان مشهد تولید شده است.

محمدرضا محمدی افزود: این فیلم مستند پرتره ای از زندگی "شیخ محمد واله کاشمری" عالم وارسته و از خطبای مخلص دلسوخته و از اساتید علم اخلاق حوزه علمیه خراسان است.

وی عوامل تهیه و تولید مستند "از فرش تا عرش" را شامل نویسنده "هادی نوروزیان"، کارگردان "محسن نارنجانی"، مدیر تولید "مهرداد حدادیان"، تصویر بردار "محسن نارنجانی و مهرداد حدادیان"، تهیه کننده و مجری طرح "انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد و مهرداد حدادیان" ذکر کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در نهمین روز دهه فجر چهار فیلم در ۶ سینمای مشهد در دو سئانس به نمایش درمی‌آیند که شامل فیلم های" گیج گاه" ساخته عادل تبریزی و "تی تی "ساخته آیدا پناهنده در سئانس های ۱۵ و ۱۸ در سینماهای هویزه، سیمرغ، آفریقا، ویلاژ توریست و گلشن به نمایش درمی‌آیند.

وی گفت: همچنین سینما اطلس مشهد امروز ۲ فیلم "شیشلیک"ساخته محمد حسین مهدویان و "روشن" ساخته روح الله حجازی را در دو سئانس ۱۵ و ۱۸ به نمایش می گذارد.

محمدی افزود: علاقه‌مندان به تماشای فیلم های هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، می توانند بلیت فیلم های مورد نظر خود را روزانه و به صورت اینترنتی از سامانه های سینما تیکت، ایران تیک و گیشه۷ خریداری کنند.

هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در ۶ سینمای این شهر در حال برگزاری است. 

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2533



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی