درخشش فیلم‌های جوانان خراسان رضوی در جشنواره‌های بین المللی :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

درخشش فیلم‌های جوانان خراسان رضوی در جشنواره‌های بین المللی

  • ۶۷۳

رییس دفتر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی گفت: امسال اغلب فیلمهای تولیدی هنرجویان این دفتر به جشنواره‌های بین المللی راه یافته و جوایز ارزنده کسب کردند. سید وحید سید حسینی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۲۶ فیلم توسط هنرجویان دفاتر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی ساخته شد که ۲۰ فیلم از این تعداد به جشنواره های بین المللی راه یافت.

وی ادامه داد: از بین فیلمهای کوتاه که از خراسان رضوی به جشنواره های بین المللی راه یافتند، انیمیشن "من آلیس نیستم اما اینجا سرزمین عجایب است" به نویسندگی و کارگردانی "مهدیه سادات احمدی سلیمانی" به ۱۲۰ جشنواره بین المللی دعوت شد و حدود ۴۰ جایزه را از این جشنواره ها کسب کرد و فیلم کوتاه "فیلمرغ" به کارگردانی "امیر مسعود سهیلی" نیز به ۲۰۰ جشنواره بین المللی راه یافت و حدود ۷۰ جایزه از این جشنواره ها را از آن خود کرد.

رییس دفتر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی گفت: این استان همواره سهم بسیار در تربیت فیلمسازان خوب بخش فیلمهای کوتاه داشته که هم اینک در تهران و حتی سایر کشورها مشغول تولید فیلمهای درخشان هستند.

وی به سهم خراسان رضوی از سی ‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از امروز در پایتخت گشایش یافته اشاره کرد و افزود: از بین کسانی که فیلم آنان در این جشنواره به مسابقه گذاشته می شود، چهار نفر از دانش آموختگان دوره های آموزشی دفتر انجمن سینمای جوان در مشهد هستند.

سیدحسینی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا و کمبود بودجه انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی، تولیدات با کیفیت چندانی ویژه جشنواره فیلم کوتاه تهران ساخته نشد و بیشتر آثار مربوط به خروجی دوره های هنرجویی و آموزشی بود اما طی ۲ سال گذشته فیلمهای کوتاه خوبی در خراسان رضوی ساخته و در جشنواره شرکت داده شدند.

وی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا امکان اکران عمومی همزمان فیلمهای کوتاه جشنواره فیلم کوتاه تهران در مشهد میسر نشد اما هنرجویان این انجمن که در سامانه مربوطه ثبت نام شده اند، می توانند همه فیلمهای این جشنواره را در فضای مجازی تماشا کنند.

رییس دفتر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی افزود: این انجمن پنج دفتر در شهرهای مشهد، نیشابور، گناباد، تربت حیدریه و سبزوار دارد و دوره های آموزشی فیلمسازی در بخشهای مختلف را برای علاقه‌مندان برگزار می کند.

مراسم افتتاحیه سی‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پیش از ظهر امروز در سالن هشت پردیس سینمایی ایران مال برگزار شد. امسال ۱۲۸ کشور جهان با ۶ هزار و ۴۰۲ فیلم آثار خود را در دبیرخانه این جشنواره ثبت کردند. در بخش ملی نیز هزار و ۷۷۵ فیلم ثبت‌نام کردند و بعد از رقابت تنگاتنگ هفت درصد افراد توانستند به این دوره از جشنواره راه پیدا کنند که در بخش داستانی ملی چهار درصد و در بخش بین‌المللی کمتر از یک درصد است.


:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2588



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی