برگزاری نشست بررسی سینمای دیجیتال در حاشیه دهمین جشنواره فیلم فجر مشهد :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

برگزاری نشست بررسی سینمای دیجیتال در حاشیه دهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

  • ۴۶۲
نشست 'بررسی سینمای دیجیتال' با حضور 'فرخ مجیدی' مدیر فیلمبرداری سینمای ایران در سالن سینمایی اصغرزاده مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) مشهد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در ابتدا این نشست"فرخ مجیدی" در خصوص تاریخچه دیجیتال و نحوه نمایش دیجیتال گفت: در سال 1999 میلادی در لس آنجلس فیلم سینمایی جنگ ستارگان اپیزود اول خود را به صورت دیجیتال و برای اولین بار در تاریخ سینمای دنیا توسط کارگردانش "لوکاس تپل" از سینماهای این شهر پخش شد. البته بخشی از این فیلم دیجیتال بود و این موضوع باعث شد تا سیستم دیجیتال سینما را متحول کند. فیلمبردار فیلم "نارنجی پوش" با اشاره به این نکته که دیجیتال شدن فیلمهای سینمایی در آن زمان با استقبال مردم مواجه نشد افزود: اما این کار باعث نشد تا کارگردان فیلم "جنگ ستارگان" ناامید شود و وی همچنان این روش را پیگیری و ادامه داد تا جاییکه در سال 2000میلادی اپیزود دوم جنگ ستارگان که به صورت نیمه دیجیتال بود به سینماها آمد. در سال 2001 در حالی اپیزود سوم این فیلم روی پردههای سینما بود که برای تصویربرداری آن از دوربین دیجیتال F900 استفاده شد و بخشی از فیلم دیجیتال بود که با بخشهای دیگر آن ترکیب شد.... مدیر فیلمبرداری سینمای ایران با بیان این مطلب که کمپنی "تگزاس اینسومتر" سازنده این دوربین بود ادامه داد: این کمپانی نه تنها هیچ رقیبی به غیر از کمپانی "سونی" ندارد بلکه کمپانی تولید کننده ابزار دیجیتال سینمایی در دنیا محسوب می شود که ابزار دقیقی را در این زمینه تاکنون ساخته است.فیلمبردار فیلم آسمان محبوب دستگاههای مطرح دیجیتال برای نمایش در سینما را نیز معرفی کرد و گفت: سیستم DLP و LCP سیستمهای مطرح در این زمینه هستند و هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند. هر دو سیستم روش کاری متفاوتی دارند اما نتیجه یکسانی دارند.این مدیر فیلمبرداری سینمای ایران به نقص های دوربینهای ویدیویی هم اشاره کرد و گفت: مهمترین این نقصها به عدم تجزیه رنگ تصویر توسط آنها بود زیرا برخی از رنگها از جمله سفید، قرمز، آبی و سبز با مشکل در تصویر نشان داده می شد و از این رو منشوری برای تجزیه رنگها در پشت عدسی دوربین قرار می گرفت تا این مشکل رفع شود.وی مشکل دیگر را عمق مبدان و اندازه سنسورهای مورد استفاده در این دوربینها دانست.Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/129



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اندیشکده بین المللی فرهیخت حامی وبگاه