در راستای تداوم سیاست زشت اطلاع رسانی قطره چکانی آنهم دیرهنگام، بالاخره یک روز قبل، اسامی ۱۶ فیلم جشنواره فیلم فجر مشهد اعلام شد!! :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

در راستای تداوم سیاست زشت اطلاع رسانی قطره چکانی آنهم دیرهنگام، بالاخره یک روز قبل، اسامی ۱۶ فیلم جشنواره فیلم فجر مشهد اعلام شد!!

  • ۲۰۶

نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در راستای میزبانی از چهل‌ودومین جشنواره فیلم بین‌المللی فجر برگزار شد. به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در سالن اجتماعات شرکت گاز استان خراسان رضوی برگزار شد. در ابتدای این نشست، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنر و هنرمند اصلی‌ترین وظیفه‌ای که دارد انتقال مضمون و پیام است. این پیام نیز از یک وظیفه ایجاد می‌شود. انسان‌ها آرمان‌هایی را برای مسئول بودنشان انتخاب می‌کنند، انسان‌ها درقبال دین و کشور و مردمشان مسئول‌اند. 

هنرمندی که تابلوی عصر عاشورا را قلم می‌زند و عصر عاشورای فرشچیان می‌شود نسبت به عاشورا، دین و آرمانش وظیفه‌ای دارد که وظیفه‌اش روی بوم نقش می‌گیرد. درمورد آثار دفاع مقدس و به صحنه آوردن قهرمانان ملی نیز به همین صورت.

حسین‌زاده افزود: درمورد ثروت‌های ملی نیز ما مسئولیم و هنرمندان مسئول‌تر چراکه زبانی دارند که برای سایر مردم گیرا و پذیراست. در حوزه ثروت‌های طبیعی ما، زمانی که مردم می‌خواستند نفت خودشان را ملی کنند مستعمران تلاش کردند که تولید ملی اتفاق نیفتد. از آن روزها و آن تحقیرها رسیده‌ایم به تولید ملی نفت و گاز، حالا که توان تولید فراهم است آیا باید این ثروت ملی را هرطور که می‌خواهیم مصرف کنیم؟ قاعدتا نه که این ثروت آیندگان ماست و وظیفه ما مولد کردن آن.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: امسال جشنواره را با یک پیام در مسئولیت اجتماعی همراه کرده‌ایم تا از فرصت فیلم فجر که نگاه آحاد جامعه را به سینما جلب می‌کند با اهالی هنر و رسانه دست به دست بکدیگر بدهیم و این پیام مسئولیت اجتماعی را منتقل کنیم که با مصرف درست، ثروت گاز را برای دیگر مردمان کشورمان حفظ کنیم. لذا نشست خبری را در این سالن و این اجتماع گرفته‌ایم.

آفریقا، میزبان اصحاب رسانه می‌شود

به گفته حسین‌زاده، بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در تمام استان‌ها از ۱۶ بهمن۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. قدیمی‌ترین جشنواره فیلم فجر متعلق است به استان خراسان رضوی و فارس. در این راستا، این‌گونه تدارک دیده شده است که سه سینمای سیمرغ، آفریقا و هویزه همراه با دیگر سینماهای شهر میزبان جشنواره باشند.

سینما آفریقا سینمای رسانه است و قرار است میزبان اصحاب و اهالی رسانه در این سینما باشیم.

۱۶ فیلم در سینما سیمرغ و ۱۶ فیلم در هویزه قرار است اکران شود

حسین‌زاده در بخشی دیگر از صحبت‌هایش اظهار کرد: احتمال اضافه شدن این ظرفیت هست اما فعلا درحال رایزنی هستیم. تصمیم این مسئله که چند فیلم به استان بیایند در اختیار تهیه کننده‌هاست نه جشنواره. درحال رایزنی هستیم که در سینما آفریقا برای اصحاب رسانه همه فیلم‌ها را اکران کنیم.

امسال در تهران ۳۱ فیلم اکران می‌شود که ۲۲ فیلم در بخش جایزه و الباقی جانبی هستند.

وی گفت: خبر خوب برای مشهدی‌ها این است که سالی را طی می‌کنیم پر از افتخار برای سینمای استان. علاوه بر این هم سالی پر از تولید و هم سالی پر از تماشاگر را پیش‌رو داشته و داریم.

حسین‌زاده با اشاره به برخی آثار مشهدی حاضر در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر نیز گفت: در حوزه تولید انیمیشن «گانورا» کار مشهد است. همچنین در جشنواره امسال انیمیشن «صنعت جادویی» و فیلم «نپتون»، «بی‌بدن» و «آغوش باز» را مشهدی‌ها کارگردانی کردند. همچینن آبی روشن با پشتیبانی سازمان اوج با مفاهیم رضوی تولید شده است.

لیست فیلم‌های بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر که در مشهد اکران خواهد شد:

«نبودنت» به کارگردانی و تهیه کنندگی  کاوه سجاده حسینی 

«ظاهر» به کارگردانی حسین عامری و تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

«آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و تهیه کنندگی سجاد نصراللهی نسب

«آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی علیرضا سرتیبی

«قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و تهیه کنندگی سعید پروینی

«شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور و تهیه کنندگی مصطفی سلطانی

«آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری و تهیه کنندگی حبیب اله والی نژادرویا شهر

«پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی و تهیه کنندگی سازمان سینمایی اوجشمشیر و اندوه

«شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی، مهرداد محرابی و تهیه کنندگی مهدی جعفری

«تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری و تهیه‌کنندگی علی اوجیدروغ های زیبا

«بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تهیه کنندگی فتح الله جعفری جوزانی و علی قائم مقامی

«شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی  حسین نمازی

«احمد» به کارگردانی امیر عباس ربیعی و تهیه‌کنندگی حبیب اله والی نژاد

«ساعت جادویی»( سفر به تاریکی) به کارگردانی محمد بصیری نیک و تهیه کنندگی محمدمهدی نجفی راد

«آبی روشن» به کارگردانی قاسم لطفی خواجه پاشا و تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری 

در این برنامه پوستر جشنواره با شعار «گرمای گاز برای همه» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مدیر عامل شرکت گاز استان رونمایی شد.

محمدسجاد کاشانی - خبرنگار
:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2737



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی