بدسلیقگی زشت در گزارش صدا و سیمای استانی از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

بدسلیقگی زشت در گزارش صدا و سیمای استانی از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

  • ۵۱۸

اخیراً ویدئویی در دست کاربران فضای مجازی دست به دست می شود و مایه ی استهزاء کاربران را فراهم کرده که مربوط به نخستین مصاحبه ی خبرنگار صدا و سیمای مرکز استانی با برخی از تماشاگران فیلم های نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد و از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آن چه که در این ویدئوی کوتاه، مایه ی تعجب کاربران شده، چرایی قرار دادن واترمارک یا همان نشانی اینترنتی سازمان متبوع آن هم ابعاد بزرگ و در بکگراند مستطیل شکل قرمز و از همه بدتر، دقیقاً در وسط تصویر است.

بزرگی این واترمارک به اندازی است که بخش زیادی از صورت مصاحبه شوندگان را می پوشاند و اصلاً معلوم نیست که کارمند صدا و سیمای استانی با چه هدفی به چنین کار غیر حرفه ای دست زده است؟

گفتنی است قراردادن واترمارک یا همان لوگوی صاحب ویدئو بر روی تصویر، معمولاً برای جلوگیری از کپی برداری غیر قانونی آثار ویدئویی فاخر و دارای ارزش مادی و نیز حفظ حقوق مالکانه ی صاحب اثر صورت می گیرد، ولی این گزارش تصویری خبری که از صدا و سیمای استانی و در بخش خبری پخش شده، اساساً فاقد این ویژگی هاست و لذا حتی درج واترمارک کوچک در گوشه ی تصویر هم ضرورتی نداشت تا چه برسد به چنین تصویر بزرگ و درشتی آن هم در وسط تصویر به گونه ای که موجبات تمسخر کاربران را فراهم کرده است.

یکی از کاربران نوشته: درج این واترمارک بزرگ انسان را یاد آن قصه می اندازد که طرف اول دکمه می خرد و به خیاط می دهد تا مناسب آن کت شلواری بدوزد! حال مثل این که این مسئول فنی صدا سیمای استانی، اول واترمارک را ایجاد کرده و سپس به تناسب آن، خبرنگارشان را برای مصاحبه اعزام کرده است!

کاربر دیگری نوشته: اول و آخر این گزارش، میکروفون خبرنگار صدا و سیما دیده می شود که بر روی آن، لوگوی سازمان درج شده و دیگر دلیلی ندارد که چنین واترمارک مسخره ای بر روی آن قرار دهند، مگر ارزش تصویری این گزارش دو دقیقه ای چقدر است؟ اثر هنری فاخری که خلق نکرده اند و یک مصاحبه ی ساده را با مردم داخل سینما گرفته اند؟!

امید است صدا و سیمای خراسان رضوی با اصلاح اشتباه خود، به احترام کسانی که در این ویدئو با آنها مصاحبه شده، مجدداً نسبت به انتشار آن بدون این واترمارک یا دست کم در ابعاد استاندارد و در گوشه ی تصویر اقدام نماید و این اشتباه فاحش را مجدداً تکرار ننماید.

برای مشاهده ی متن خبر و کلیپ اصلی در سایت صدا و سیمای استانی، اینجا را کلیک فرمایید.


:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2669



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی