احتمال اکران نشدن فیلم‌های پرمخاطب جشنواره فجر در مشهد؛ مرد بازنده، علف‌زار و نگهبان شب به مشهد نمی‌آیند؟ :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

احتمال اکران نشدن فیلم‌های پرمخاطب جشنواره فجر در مشهد؛ مرد بازنده، علف‌زار و نگهبان شب به مشهد نمی‌آیند؟

  • ۴۶۱

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی از احتمال اکران نشدن چند فیلم پر مخاطب در جشنواره مشهد خبر داد و گفت: طبق شنیده‌های قبلی احتمالاً چهار فیلم پرمخاطب از جمله مرد بازنده، علف‌زار و نگهبان شب در جشنواره فیلم فجر مشهد حضور نخواهد داشت، اما این موضوع به صورت قطعی در نشست خبری فردا مشخص خواهد شد. احمدرضا بهبهانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کارشکنی تهیه‌کنندگان در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار کرد: در جلسه‌ای که پیش از این برگزار شده بود اعلام شد که قرار است تهیه‌کنندگان چهار فیلم را برای اکران به جشنواره فیلم فجر مشهد ندهند. اطلاع ندارم که قرار است این فیلم‌ها به تمام شهرستان‌ها داده نشود یا تنها به مشهد داده نمی‌شود، اما جدول اکران جشنواره فجر در شهرستان‌های مختلف را که مشاهده می‌کردم فیلم‌های علف‌زار و مرد بازنده را در آن جداول دیدم. 

با این حال صحبتی که در جلسه بین مدیران سینماهای مشهد شد این بود که قرار نیست چهار فیلم را به سینماهای مشهد بدهند که سه مورد از آن‌ها را که به خاطر دارم، فیلم‌های مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان، علف‌زار به کارگردانی کاظم دانشی و نگهبان شب به کارگردانی رضا میرکریمی است.

وی با بیان اینکه البته هنوز این موضوع قطعیت ندارد و این موضوع در نشست خبری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد مشخص خواهد شد، افزود: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در حال رایزنی در این خصوص بودند و حتی بابت این موضوع به تهران سفر کردند که این فیلم‌ها را برای جشنواره فیلم فجر مشهد داشته باشیم، اما اطلاع ندارم که نتیجه چه شد و این موضوع فردا در نشست خبری جشنواره مشخص می‌شود.

رفتار دوگانه تهیه‌کنندگان در زمان برگزاری جشنواره و اکران عمومی

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم که دلیل این کار تهیه‌کنندگان فیلم‌ها چیست. متأسفانه این نحوه رفتار را در زمان برگزاری جشنواره فجر انجام می‌دهند، اما در زمان اکران عمومی تماس می‌گیرند و خواهش می‌کنند که سالن و سانس خوب برای اکران فیلم‌هایشان اختصاص بدهیم. مردم شهر ما حق دارند که این فیلم‌ها را در جشنواره تماشا کنند و یقیناً اگر این فیلم‌ها در مشهد اکران نشوند استقبال مخاطبان هم پایین خواهد آمد.

بهبهانی تصریح کرد: مردم به هر حال برای تماشای فیلم‌های جدید در جشنواره فیلم فجر به سینماها می‌آیند، اما وقتی که فیلم‌های خوب و پرمخاطب جشنواره هم حضور داشته باشند استقبال به مراتب بیشتر می‌شود، اما اکنون بنده این موضوع را خیلی ضعیف می‌بینم. همچنین تبلیغات جشنواره در مشهد خیلی ضعیف بوده و اصلاً پوستر و بنری در شهر مشاهده نمی‌شود. تمام شهرها بیلبوردها و تابلوهای شهری خود را به جشنواره فیلم فجر اختصاص دادند، اما در مشهد هیچ اتفاقی نیفتاده است. این موضوع خیلی بر استقبال یا عدم استقبال مردم تاثیر دارد.

انتقاد از آشفتگی جشنواره فجر مشهد

وی ادامه داد: از چهار روز پیش تمام شهرها برنامه‌ها و جدول اکرانشان مشخص شده، اما در مشهد هنوز مشخص نیست و حتی مدیران سینما هم نمی‌دانند. حتی نمی‌دانیم که چطور می‌خواهند سیستم سمفا را باز کنند و ظرفیت به چه صورت است. فقط به ما اعلام کردند که فردا در نشست خبری مشخص می‌شود. با این حال امیدوارم جشنواره فیلم فجر در مشهد هرسال پرشورتر از سال قبل برگزار شود. متولیان فرهنگی نیز دغدغه داشته باشند و به فکر ضرر و زیان سینماها باشند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری با اشاره به اکران‌های پس از جشنواره، بیان کرد: پس از جشنواره باید فیلم‌های پرمخاطب و خوب به سینماها بیاید؛چراکه ماه رمضان و ایام عید را پیش رو داریم و اگر فیلم خوبی به اکران درنیاید مخاطبان سینما کاهش خواهد داشت. چند فیلم خوب مانند روز صفر، شیشلیک و مصلحت که فیلم‌های پرمخاطبی بود نیز هنوز اکران نشدند و امیدوارم که زودتر این فیلم‌ها اکران شوند.

به گزارش ایسنا، نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد در حالی قرار است از چهار روز پس از آغاز چهلمین دوره آن از پانزدهم بهمن ماه در سینماهای منتخب مشهد آغاز به کار کند که تاکنون جزئیات برگزاری این جشنواره شامل سینماها، فیلم‌ها، جدول اکران و زمان بلیت‌فروشی مشخص نشده است.

در انتقاد از این آشفتگی‌ها مدیر امور سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگویی با اشاره به کارشکنی تهیه کنندگان در جشنواره فیلم فجر مشهد گفت که برخی از تهیه‌کنندگان راغب نیستند فعلا فیلم‌شان را به شهرستان‌ها بدهند و می‌خواهند فقط در تهران اکران کنند.

با این حال حجت طباطبایی افزوده که حداقل ۱۶ فیلم از فیلم‌های جشنواره فجر امسال در ۶ سینما مشهد اکران می‌شود و سینماهای برگزارکننده جشنواره، تعداد فیلم‌ها، جدول اکران و زمان بلیت‌فروشی را مشخص کنیم و به محض نهایی شدن، به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2635



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی