معرفی فیلم‌های روز ششم هجدهمین «جشنواره فجر تهران» در مشهد به روایت ایسنا :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

معرفی فیلم‌های روز ششم هجدهمین «جشنواره فجر تهران» در مشهد به روایت ایسنا

  • ۹۴۹

اکران‌های هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد امروز، ۲۰ بهمن ماه، با فیلم‌های «تی‌تی»، «شیشلیک»، «روشن» و «گیج‌گاه» ادامه می‌یابد. با گذشت پنج روز از هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، امروز فیلم‌های «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده، «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و  «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی به اکران درمی‌آید که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد: «تی‌تی»؛ «تی‌تی» پس از حضور در چند جشنواره خارجی، این‌بار در جشنواره فیلم فجر حاضر است. کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را آیدا پناهنده برعهده دارد که پس از ساخت فیلم‌های «اسرافیل» و «ناهید»، سومین اثر سینمایی  بلند او به‌شمار می‌آید. درام تخیلی «تی‌تی»، داستان یک فیزیکدان جوان را روایت می‌کند که در حال تهیه پایان‌نامه‌اش با موضوع سیاه‌چاله‌ها و پایان جهان است. در این فیلم چهره‌های شاخصی همچون، هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر به همراه بازیگران جوان دیگری ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه این فیلم آمده است: ابراهیم، استاد فیزیک دانشگاه در آستانه مرگ با زنی روستایی آشنا می‌شود به طوری که زندگی و مرگ ابراهیم را از نو معنا می‌کند.

«تی‌تی» امروز در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ، گلشن و ویلاژتوریست، در سانس‌های ۱۵ و ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«گیج‌گاه»؛ 

فیلم «گیج‌گاه» اولین فیلم عادل تبریزی است که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور یافته ‌است. این فیلم کمدی با نگاهی متفاوت به نوستالژی‌های «دهه ۶۰» می‌پردازد. عادل تبریزی سال‌ها در مقام دستیار کارگردان فعالیت داشته ‌است و همکاری‌هایی با داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی از سر گذرانده ‌است. بازیگرانی مانند جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد، باران کوثری، امیرحسین رستمی، بهرنگ علوی، بیژن بنفشه‌خواه و فرهاد آئیش در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند. ارسلان امیری و عادل تبریزی نویسندگان این فیلم هستند و حنیف سروری و میرولی‌الله مدنی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارند. در خلاصه این فیلم آمده‌است: «گیج‌گاه» فیلم نوستالژیک نیست؛ درباره حالیست که دیگر نیست.

 «گیج‌گاه» امروز در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ، گلشن و ویلاژتوریست، در دو سانس ۱۵ و ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«شیشلیک»؛ 

«شیشلیک» اثر جدید محمدحسین مهدویان است. مهدویان پیش‌تر فیلم‌های موفق متعددی از جمله «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «ماجرای نیمروز: رد خون» و «درخت گردو» را ساخته بود. او سال گذشته برای فیلم «درخت گردو» توانست جایزه بهترین کارگردانی را از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کند. این فیلم بر خلاف دیگر آثار مهدویان، یک اثر کمدی است که امیرمهدی ژوله فیلم‌نامه آن را نوشته است. حضور رضا عطاران به عنوان نقش اول در «شیشلیک» یکی از نکات جذاب و مهم این فیلم سینمایی است. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری، جمشید هاشم‌پور، عباس جمشیدی‌فر و وحید رهبانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

بر اساس آنچه که درباره فیلم شنیده و گفته شده، داستان «شیشلیک» درباره یک شهرک کارگری است که ساکنان آن همگی در یک کارخانه مشغول به کارند و تحت آموزه‌های مدیر، به تلاش مضاعف و قناعت در زندگی و ساختن با دستمزد بخور و نمیر عادت کرده‌اند، اما همه چیز وقتی به هم می‌ریزد که فرزند کوچک یکی از کارگرها هوس شیشلیک به سرش می‌زند و این خواسته کل شهرک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«شیشلیک» امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد در سانس ۱۵ به نمایش در می‌آید.

«روشن»؛ 

روح‌الله حجازی، پس از سه سال، با فیلمی در جشنواره فجر حاضر شده است. فیلمی که برخلاف دیگر ساخته‌های این کارگردان، از ترکیب جالبی در گروه بازیگران بهره می‌برد. البته که «روشن» در ادامه دغدغه‌های اجتماعی حجازی روایت شده و بازیگران فیلم، با نگاهی به فضای کمیک، در نقش‌هایی اجتماعی محک زده شده‌اند. «روشن» داستان یک مرد میانسال عشق بازیگری است که نمی‌تواند خانه ثبت‌نامی‌اش را بگیرد و در آستانه فروپاشی همه‌چیز، تصمیم می‌گیرد نقشش را بازی کند. از بازیگران این فیلم می‌توان به رضا عطاران، سیامک انصاری، سارا بهرامی، مهدی حسینی‌نیا، مسعود میرطاهری و محمد، ولی زادگان اشاره کرد.

«روشن» امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد در سانس ۱۸ به نمایش در می‌آید.


:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2532



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی