اتفاقی عجیب در حاشیه جشنواره/ انتشار فراخوان ارسال آثار برای جشن سیمرغ سینمای خراسان با مهلتی چند دقیقه ای! :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

اتفاقی عجیب در حاشیه جشنواره/ انتشار فراخوان ارسال آثار برای جشن سیمرغ سینمای خراسان با مهلتی چند دقیقه ای!

  • ۵۵۹

انتشار فراخوانی با عنوان «سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان» در وب سایت خبرگزاری ایسنای خراسان و به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جای هیچ گونه تعجبی ندارد، اما این که زمان انتشار خبر، روز سه شنبه چهاردهم بهمن ماه جاری ساعت ۱۸:۴۳ است، اما مهلت ارسال آثار هنرمندان نیز دقیقاً همان روز تعیین شده، واقعاً جای گلایه و تعجب دارد! به عبارت دیگر، متن خبر این فراخوان زمانی تهیه و تنظیم و سپس برای رسانه ها ارسال شده که عملآً ساعت اداری به پایان رسیده و دیگر زمانی برای دریافت آثار وجود ندارد! آیا بی دقتی و انتشار عجولانه ی رویدادهایی که یک سوی آن، اتفاقات مبارک، فرخنده و امیدوار کننده ای چون «جشن سیمرغ سینمای خراسان» است که صدها فیلمساز جوان این دیار هنرمندپرور، امید و توقع تعالی آن دارند، مایه ی وهن، تمسخر و تخریب وجهه و آبروی سینمای استان را باعث نمی شود؟! 

حال سئوال اینجاست که دوستان روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بر چه اساس و با چه توجیهی، چنین خبری را تنظیم و سپس برای این خبرگزاری ارسال کرده و درخواست انتشارش را داده اند، درحالی که به خبری کاملاً سوخته، بیات و غیر قابل مصرف رسانه ای مبدل شده، جراکه عملاً مهلتی برای دریافت آثار هنرمندان وجود ندارد! 

به گفته ی یکی از فیلمسازان جوان استان، یک فیلمساز خراسانی سوپرمن هم باشد، نمی تواند بر اساس خبری که ساعت ۱۸:۴۳ روز سه شنبه 14 بهمن 99 مطلع شده، اثر فاخری را تولید کرده و چند دقیقه ی بعد آن را بر روی یک سخت دیسک به دفتر انجمن سینمای جوانانی ارسال کند که عملاً ساعت ها پیش کارش پایان یافته و تعطیل شده است! 

جالب توجه آن که در متن خبر ذکر شده که هدف از انتشار این فراخوان، شناسایی و معرفی فیلمسازان جوان و حمایت از آنان است، در حالی که نمی توان در عرض چند دقیقه یا حتی یکی دو ساعت، این استعدادهای جوان را در استان پهناور خراسان رضوی شناسایی و معرفی کرد تا بعد بتوان آثارشان را در حاشیه ی جشنواره ای مسمی به فیلم فجر مشهد اما در حقیقت «جشنواره فیلم فجر تهران» به نمایش در آورد و از آن تجلیل کرد؟! 

کوتاه سخن آن که، اگر خبری را برای یک خبرگزاری ارسال می کنید، به موازات آن، خبر را در رسانه ی خود اعم از «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی» و یا «انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد» نیز منتشر سازید تا هنگام مواجهه ی مخاطبان نکته سنج خراسانی با چنین گاف های رسانه ای عجیب و غیر قابل پذیرشی، تمام مسئولیت رسانه ای آن به دوش آن رسانه ی خبری منتشر کننده نیفتد؟! 

و گلایه ی آخر از خبرنگار تلاشگر اما کم دقتی است که این خبر را بدون توجه به متن آن تنظیم کرده و سپس از آن سردبیر محترم این رسانه ی دانشجویی است که چطور توانسته است بدون خواندن متن خبر، آن را تأیید کرده و بر روی خروجی یکی از خبرگزاری هایی قرار دهد که سالهاست در حوزه ی فکر و اندیشه و هنر قلم زده و مرتبط و منسوب به نهادی علمی و آکادمیک چون «جهاد دانشگاهی» است و پژوهشگران و اساتید و دانشجویان دانشگاه آن را مستند تحقیقات خود قرار می دهند؟!   

امید است در آینده، شاهد تکرار چنین اشتباهات فاحشی از سوی متولیان فرهنگ و هنر و رسانه ی کلان شهری نباشیم که مدعی القاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام، قطب اول جهان تشیع و عاصمه ی معنوی کشور است. مضافاً اصلاً شایسته و زیبنده ی نهال نوپا و جشن نو آرزوی «سیمرغ سینمای خراسانی» نیز نیست که هم تجربه ی برگزاری دو دوره را در کارنامه ی خود دارد و هم صدها فیلمساز جوان و آینده دار دل به مهر و تعالی و پویایی او بسته اند و این گونه مورد کم لطفی و بلکه بد سلیقگی رسانه ای قرار می گیرد!    

متن کامل این خبر، بدین شرح است:

فراخوان سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان منتشر شد

ایسنا/خراسان رضوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از انتشار فراخوان سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان همزمان با هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتشار این خبر اعلام کرد که این بخش با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم‌های بلند و کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و جلب حمایت‌های هرچه بیشتر مسئولان استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی با همکاری‌های دوجانبه برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، همه آثار تولیدی در راستای اهداف و موضوعات جشنواره، در قالب‌های کوتاه و بلند داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می‌توانند در این بخش حضور یابند. این بخش غیر رقابتی فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان با تجربه و فیلم کوتاه استان خراسان رضوی است.

مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا ۱۴ بهمن ماه اعلام شده و آثار پذیرفته‌شده همزمان با برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به نمایش در خواهند آمد.

علاقه‌مندان جهت دریافت فراخوان و ارسال آثار خود می‌توانند به نشانی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر مشهد واقع در بوستان ملت مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا -علیه‌السلام- مراجعه کرده و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۹۳۶۱۰۶۰۰۱۱ و  ۳۶۰۹۴۰۳۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

لینک خبر در ایسنای خراسان رضوی:

https://b2n.ir/655798

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2509



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی