ایسنا نوشت: «مامان» و «ابلق» مهمان اولین روز هجدهمین جشنواره فجر مشهد :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

ایسنا نوشت: «مامان» و «ابلق» مهمان اولین روز هجدهمین جشنواره فجر مشهد

  • ۷۶۸

هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با اکران دو فیلم «ابلق» و «مامان» آغاز می‌شود. هجدهمین دوره «جشنواره فیلم فجر تهران» در مشهد از عصر امروز ۱۵ بهمن ماه، با نمایش دو فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و «مامان» ساخته آرش انیسی در پردیس‌های سینمایی هویزه، اطلس، سیمرغ، ویلاژتوریست و سینما آفریقا به عنوان سینما رسانه رسما آغاز به کار می‌کند. در ادامه به معرفی فیلم‌های نخستین روز جشنواره هجدهم مشهد خواهیم پرداخت:...

«مامان»؛ «مامان» نخستین ساخته آرش انیسی است. در خلاصه این فیلم آمده است: «مامان» که با وجود جدایی از شوهرش برای خواهر و برادرهای او هنوز همان «نانسی» دختر آبادانیِ با کلاس و دوست‌داشتنی است، برای پسرهایش یک پیرزن بداخلاق و غرغرو است که با  تاکسی خود مسافر جابه‌جا می‌کند و در ظاهر بزرگترین مانع خوشبختی آن‌ها در زندگی است. این فیلم روایتگر خانواده‌ای است که  در دوران جنگ مجبور به مهاجرت از آبادان شده‌اند و حالا پس از ۴۰ سال به آن‌ها پرداخته می‌شود.

تهیه‌کنندگی این اثر را مجید برزگر بر عهده داشته است. رؤیا افشار، امیر نوروزی، عرفان ابراهیمی، امیر شمس، شقایق شوریان، اسماعیل شفیعی، ندا اسدی، پونه پارسایی و مرتضی‌علی عباس‌میرزایی به ایفای نقش در «مامان» می‌پردازند.

این فیلم در دو سانس ۱۵ و ۱۸ در سینماهای هویزه، سیمرغ، آفریقا، اطلس و ویلاژتوریست به نمایش در می‌آید.

«ابلق»؛ «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی ساخته شده است. در خلاصه این فیلم آمده است: برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد و او باید همچنان کیان خانواده را حفظ کند.

آبیار که پیش از این تجربه‌های موفقی در روایت مشکلات زنان داشته، این‌بار به مسئله تعرض به بانوان به عنوان یک آسیب اجتماعی که در سال‌های اخیر بیشتر به آن توجه شده، پرداخته است.

«ابلق» پس از تجربه موفق «شبی که ماه کامل شد» در جشنواره سی‌وهفتم و دریافت ۶ سیمرغ بلورین، دومین همکاری آبیار با هوتن شکیبا و الناز شاکردوست به حساب می‌آید. به گفته منتقدین هوتن شکیبا و الناز شاکردوست که در تجربه قبلی خود دو سیمرغ بلورین فجر را به دست آورده‌اند در «ابلق» نیز بازی‌های متفاوت و درخشانی را به نمایش گذاشته‌اند. بهرام رادان، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی، شادی کرم‌رودی و امین میری دیگر بازیگران این اثر هستند.

این فیلم نیز در دو سانس ۱۵ و ۱۸ در سینماهای اطلس، ویلاژتوریست، هویزه، سیمرغ و آفریقا به نمایش در می‌آید.

هجدهمین دوره «جشنواره فیلم فجر تهران» در مشهد همزمان با سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در سینماهای هویزه، سیمرغ، آفریقا، اطلس، ویلاژتوریست و گلشن مشهد برگزار می‌شود. این دوره از جشنواره به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با یک‌سوم ظرفیت سالن‌های سینما برگزار خواهد شد. بلیت‌فروشی روزانه به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.  

انتهای پیام

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2512



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی