مروارید: شروع جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در سه سینمای هویزه، ویلاژتوریست و سیمرغ با قیمت ۳۰ هزار تومان!! در دو سانس ۱۵ و ۱۸ :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

مروارید: شروع جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در سه سینمای هویزه، ویلاژتوریست و سیمرغ با قیمت ۳۰ هزار تومان!! در دو سانس ۱۵ و ۱۸

  • ۵۲۰

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر مروارید ظهر امروز در نشست خبری هجدهمین «جشنواره فیلم فجر تهران» در مشهد که در پردیس هویزه برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نگاه ما این است که رسانه به عنوان یک بازوی قوی در کنار فرهنگ و هنر سبب بالندگی، رشد و توسعه این حوزه می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در ابتدای سال شاهد حضور رسانه‌ها برای عبور از این مرحله خطرآفرین و فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی همراه با کاهش سفرها بودیم.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین «جشنواره فیلم فجر تهران» در مشهد همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری، ادامه داد: تفاهم‌نامه برگزاری این دوره از جشنواره امضا شده است.

مروارید با بیان اینکه معتقدیم جشنواره فیلم فجر بزرگترین رویداد هنری کشور است، تصریح کرد: به دلیل رعایت و حفظ سلامت مردم امسال تصمیم گرفته شد تا این جشنواره در سینماها با یک سوم ظرفیت برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر سبب ایجاد نشاط فرهنگی می شود، اضافه کرد: برگزاری این رویداد هنری در ادامه زیست کرونایی محسوب می شود در شرایطی که هم اقتصاد هنر مورد توجه است و هم حفظ سلامت مردم هم دغدغده ما است.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره می‌تواند سبب فرهنگ سازی درراستای برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در فضای اجتماعی با رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی شود.

مروارید از فروش بلیت هجدهمین جشنواره فیلم فجر اینترنتی خبر داد و اظهار کرد: قیمت هر بلیت ۳۰ هزار تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ساعت اکران فیلم‌ها در این دوره از جشنواره از سوی تهران برنامه‌ریزی شده، افزود: جدول اسامی فیلم تا عصر امروز از تهران در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط مشهد از نظر کرونا زرد است و تلاش ما این است که جشنواره را با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم، متذکر شد: با شهرداری در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم از حمایت مالی آنها برای خرید فیلم‌های جشنواره فیلم فجر برخوردار شویم.

مروارید گفت: طی توافقی که با مدیران سینماها انجام شده موظف به رعایت و نظارت پروتکل‌ها هستند، همچنین علاقمندان به سینما و جشنواره فیلم فجر با هماه داشتن ماسک و وسایل ضدعفونی بدون تجمع در این جشنواره پیدا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه لیست کامل فیلم‌ها را در هجدهمین «جشنواره فیلم فجر تهران» در مشهد داریم، یادآور شد: سیانس‌های برگزاری فیلم در ساعت‌های ۱۵و ۱۸ است، فاصله میان دو سیانس برای نحوه حضور و آماده شدن برای اکران فیلم بعدی خوب است تا همه نکات بهداشتی رعایت شود.

وی درخصوص مضامین فیلم های جشنواره فیلم فجر بیان کرد: اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی، کمدی و فانتزی از جمله مضامین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال است، همزمان با جشنواره، رونمایی از مستندی داریم که توسط انجمن سینمای جونان - ایران با نگاهی اجتماعی مستندی با عنوان «از فرش تا عرش» تولید شده، همچنین، بخش سیمرغ خراسان را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد داریم که سومین جشنواره و جشن سیمرغ خراسان بوده که با هدف حمایت از فیلمسازان جوان خراسانی برگزار می‌شود.

مروارید گفت: هویزه، سیمرغ و ویلاژتوریست، سینماهای مجری برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد است، همچنین، مانند سال گذشته سینما آفریقا را برای اصحاب رسانه آماده کرده‌ایم.


همچنین ایسنا در همین زمینه نوشت: 

دبیر هجدهمین «جشنواره فیلم فجر تهران» در مشهد با اعلام اینکه «قیمت بلیت برای تماشای هر فیلم ۳۰ هزار تومان مصوب شده است»، گفت: فروش بلیت در گیشه‌ها انجام نخواهد شد و به این منظور سه سامانه «سینما تیکت»، «ایران تیک»، و «گیشه» تعریف شده است.

وی افزود: سینماهای هویزه، سیمرغ، و ویلاژتوریست مجری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خواهد بود. با این ‌حال با سینما اطلس هم در حال رایزنی هستیم و سینما گلشن هم اگر آمادگی داشته باشد می‌توانیم آنجا هم اکران داشته باشیم. همچنین همانند سال گذشته فضایی برای حضور همراه با سلامت اصحاب رسانه در سینما آفریقا فراهم کردیم تا از نظرات و ایده‌های اصحاب رسانه در طول جشنواره بهره‌مند شویم.

مروارید با بیان اینکه «جدول نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر مشهد تا فردا منتشر می‌شود»، اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، مشهد در وضعیت زرد قرار دارد و از آنجا که سینماها در گروه سوم مشاغل پرخطر قرار دارند، می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. با این حال در صورت تغییر وضعیت شیوع کرونا در شهر مشهد برنامه‌ها تغییر کرده و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های حاشیه‌ای جشنواره امسال، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با جشنواره فیلم فجر از مستند «از فرش تا عرش» که توسط انجمن سینمای جوانان با نگاه به یک الگوی اجتماعی- اخلاقی تولید شده رونمایی می‌شود. همچنین سومین دوره جشنواره سینمایی سیمرغ خراسان با هدف حمایت از فیلم‌سازان جوان، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه و فیلم بلند و معرفی توانمندی‌های فیلم‌سازان استان به مخاطبان برگزار می‌شود. فراخوان این جشنواره امروز منتشر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تأکید کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال افتتاحیه و اختتامیه نخواهیم داشت، اما به منظور عینیت بخشیدن به شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «ایران، تهران نیست» تلاش ‌می‌کنیم که مشهد هم مانند تهران از تمام رویدادهای فرهنگی جشنواره برخوردار باشد.

وی در خصوص به تفویض انتخاب فیلم برگزیده مردمی به استان‌ها، گفت: این امر به استان‌ها واگذار نشده؛ چراکه ستاد مرکزی جشنواره راجع به برندگان سیمرغ‌ها تصمیم می‌گیرد. البته تا جایی که اطلاع داریم یک سامانه مرکزی در تهران وجود دارد که دوستان می‌توانند با استفاده از کدی که هنگام خرید فیلم‌ها دریافت می‌کنند، نسبت به اعلام آراء مردمی اقدام کنند.

#نه_به_گرانی_بلیت_مشهد
:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2502



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی