طباطبایی: سه سینما در مشهد دایر است؛ وضعیت برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد به زودی مشخص می شود :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

طباطبایی: سه سینما در مشهد دایر است؛ وضعیت برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد به زودی مشخص می شود

  • ۵۷۰

رییس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌اینک فقط سه سینما از مجموع ۹ سینمای مشهد در سطح این کلانشهر در حال فعالیت و اکران فیلم هستند. سید حجت طباطبایی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا سینماهای دایر کنونی را در مشهد شامل سینما هویزه، سینما آفریقا و سینما اطلس ذکر و بیان کرد: مدیران و مالکان دیگر سینماهای این کلانشهر تمایلی به بازگشایی آنها ندارند. 


سینماها ظرف یک سال اخیر تاکنون چند نوبت بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تعطیل و بازگشایی شده‌اند. تیر ماه گذشته نیز که پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا سالنهای سینما و تئاتر بازگشایی شدند، فقط سه سینما در مشهد اقدام به باز کردن درهای خود به روی تماشاگران نموده و دیگر سینماداران مشهدی از گشودن سالنهای خود امتناع کرده بودند.  


رییس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین به توقف کلی فعالیت سیمنای قدیمی قدس در مشهد اشاره و بیان کرد: سینما قدس از سوی مالک آن واگذار لذا تعطیل شده که البته این موضوع باید مراحل قانونی خود را طی نماید. 


وی افزود: همچنین تعطیل شدن سینما قدس مشهد نیازمند موافقت این اداره‌کل است اما هنوز چنین موافقتی صورت نگرفته است. 


طباطبایی ادامه داد: ظرف دو هفته اخیر از بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری در خراسان رضوی، وضعیت فروش بلیت در سالنهای سینما در مشهد نسبت به مرتبه نخست در تیرماه امسال که این مراکز مجوز بازگشایی گرفتند، بسیار بهتر شده است اما صاحبان برخی از سالنهای سینما به دلیل شرایط اقتصادی تمایلی به بازگشایی ندارند.


وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا به موضوع ساخت غیرمجاز فیلم نیز اشاره و بیان کرد: یکی دو مورد فیلمسازی بدون مجوز ظرف ماههای اخیر در خراسان رضوی مشاهده و با عوامل آن برخورد شده است، با این حال از آنجا که فیلمهای غیرمجاز در مکانهای سرپوشیده ساخته می‌شود، امکان شناسایی آنها دشوار است.


رییس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: عوامل سازنده این گونه فیلمها به هر دلیلی از گرفتن مجوز برای ساخت فیلم خود از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خودداری می‌کنند که یا از بی اطلاعی آنان نسبت به این موضوع نشات می‌گیرد یا قصد سوء استفاده اقتصادی یا محتواسازی غیرعرفی دارند.


وی همچنین در خصوص برپایی جشنواره فیلم فجر در مشهد اظهارداشت: از آنجا که جشنواره فیلم فجر در تهران مدیریت می‌شود هنوز برگزاری آن در مشهد به قطعیت نرسیده و احتمالا طی امروز و فردا مشخص می‌شود، با این حال پیش بینی های لازم در خصوص برگزاری این جشنواره در مشهد با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و استفاده از یک سوم ظرفیت هر سالن سینمایی برای تماشای فیلم به منظور رعایت فاصله گذاری اجتملعی انجام گرفته است.


۱۶ سینما با ۵۱ سالن و ۱۰ هزار صندلی در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وجود دارد. از این تعداد، ۳۱ سالن سینمایی با شش هزار و ۶۰۴ صندلی در مشهد دایر هستند. 

:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2485



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی