به بهانه اکران خصوصی پینگ‌پنگ؛ کارگردان: پینگ‌پنگ روایتگر تغییر سبک زندگی مردم دهه ۷۰/ این فیلم کاملا مشهدی است :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

به بهانه اکران خصوصی پینگ‌پنگ؛ کارگردان: پینگ‌پنگ روایتگر تغییر سبک زندگی مردم دهه ۷۰/ این فیلم کاملا مشهدی است

  • ۳۹۰

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی پینگ پنگ با اشاره به اینکه این فیلم کاملا مشهدی است، گفت: در این فیلم به خانواده و اتفاقات پیرامون آن در دهه ۷۰ به عنوان یک عنصر مهم پرداخته شده است. احسان روحی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با داستان این فیلم اظهار کرد: داستان فیلم دوران در اوایل دهه ۷۰ رخ می‌دهد و اتفاقات پس از جنگ و تغییرات اجتماعی، اقتصادی و همچنین تغییر شکل سبک زندگی مردم در آن دوره را روایت می‌کند. در این فیلم به خانواده و اتفاقات پیرامون آن در این دوران به عنوان یک عنصر مهم پرداخته شده است. زمان دهه ۷۰ را انتخاب کردیم چون تاثیرات اتفاقات جامعه بر خانواده‌ها در آن دوران پررنگ‌تر بود. شاید امروز هم نسبت برخی از آن اتفاقات را در شرایط جامعه کنونی مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: فیلم پینگ پنگ کاملا در مشهد تولید شد و بیش از ۸۰ درصد از عوامل فیلم مشهدی هستند. من و دانش یزدان‌پناه به عنوان کارگردان تلاش کردیم اولین تجربه تولید فیلم بلند خود را پس از تعدادی اثر کوتاه در مشهد تولید کنیم که خوشبختانه این اتفاق به نتیجه رسید. این فیلم کاملا با هزینه شخصی و سرمایه‌گذاری آکادمی دوبله و زاهد رئیسی تولید شد. تمام لوکیشن‌های فیلم‌برداری نیز در مشهد و اطراف آن بود. تلاش کردیم ماهیت مشهدی بودن فیلم در دیالوگ‌ها و برخی از صحنه‌ها حفظ شود تا ویژگی تولید مشهد بودن را حفظ کند.

روحی با اشاره به دشواری‌های تولید فیلم بلند در مشهد بیان کرد: چند سالی بود که در مشهد فیلمی با این ویژگی‌ها تولید نشده بود تا با عوامل مشهدی در سطح کشور به اکران درآید. در مشهد امکانات سخت‌افزاری کمتری وجود دارد و این کمی کار را برای تولید سخت می‌کند اما در زمینه دریافت مجوزها و انجام کارهای اداری همکاری خوبی با ما صورت گرفت. امیدوارم حمایت‌ مسئولان مشهدی در زمان اکران عمومی فیلم نیز صورت بگیرد چراکه بخش عمده‌ای از سینماهای پرفروش کشور در مشهد مستقر است.

این کارگردان در رابطه با زمان اکران عمومی فیلم پینگ‌پنگ در سینماهای سراسر کشور خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی کشور در رابطه با زمان اکران عمومی فیلم تصمیم‌گیری می‌کند اما در حال رایزنی و تلاش هستیم که در اولین فرصت فیلم را به اکران عمومی برسانیم.

فیلم سینمایی پینگ‌پنگ به نویسندگی و کارگردانی احسان روحی و دانش‌ یزدان‌پناه شامگاه یکشنبه، سوم بهمن‌ ماه، در سالن شماره یک پردیس سینمایی هویزه مشهد به صورت خصوصی برای جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه مشهد به اکران درآمد.

تهیه‌کنندگی این فیلم که با استفاده از ظرفیت هنرمندان مشهدی در ژانر اجتماعی تولید شده و روایتگر مشکلات اعضای مختلف یک خانواده است را سید زاهد رئیسی بر عهده دارد و افسانه بایگان، رضا صابری، محمدرسول صفری، محمد طهان، آناهیتا عظیمی، فرحان فرحناک، ژیلا دایی، آنیتا عظیمی، امیر محاسبتی، جلال کریم‌زاده، مهدی شربتی، عماد رحمتی، حامد یزدی، امیرعلی راد، حجت باغانی، رضا پژواک، مهدی کیایی، مهسا رضایی، سجاد فتحی، مهسا مختاری، علی صمدی جوان، یاسمن دلیری، قاسم سلطانی، مرتضی روحی، آراز برزگر، حامد روحی، محمدمیری، فرزانه شجاعی، ابراهیم آذریان و بردیا باغانی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در اکران خصوصی این فیلم کریم جشنی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، علیرضا سوزنچی، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، حمیدرضا حافظ شجری، بازیگر سریال نوروز رنگی و تعداد بسیاری از اهالی سینما و هنر مشهد حضور داشتند.


:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2609



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی