کدام فیلم‌ها در هفتمین روز جشنواره فجر مشهد به نمایش در می‌آیند؟ :: جشنواره فیلم فجر مشهد

وبگاه اطلاع رسانی رسمی بیست و یکمین

جشنواره فیلم فجر مشهد

۱۷ سال یار و همراه رسانه ای سینمادوستان خراسانی

کدام فیلم‌ها در هفتمین روز جشنواره فجر مشهد به نمایش در می‌آیند؟

  • ۹۷۸

هجدهمین «جشنواره فیلم فجر تهران» در مشهد امروز با نمایش فیلم‌های «زالاوا»، «بی‌همه‌چیز»، «تی‌تی» و «شیشلیک» در ۶ سینمای مشهد ادامه می‌یابد. در هفتمین روز هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد امروز، ۲۱ بهمن‌ ماه، فیلم‌های «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، «بی‌همه‌چیز» به کارگردانی محسن قرایی، «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به نمایش در می‌آیند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت: «زالاوا»؛ «زالاوا» نخستین تجربه کارگردانی ارسلان امیری در جشنواره فیلم فجر است. آیدا پناهنده نیز که امسال با فیلم «تی‌تی» در جشنواره حضور دارد در نقش مشاور کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس در کنار همسر خود، ارسلان امیری حاضر شده تا نخستین تجربه کارگردانی او به بهترین شکل ممکن شکل بگیرد و  سمیرا برادری و روح‌الله برادری نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته‌اند. فیلمبرداری «زالاوا» در ۵۰ جلسه و در سه استان کردستان، همدان و تهران انجام شده و پیش از اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا به پایان رسیده است. 

ایده فیلم که بر اساس مجموعه‌ای از حوادث واقعی در دهه ۵۰ شکل گرفته و در خلاصه داستان فیلم آماده است که «زالاوا» یک کمدی گروتسک است که در دهه پنجاه شمسی می‌گذرد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رئیس پاسگاه تلاش می‌کند تا امنیت را به روستا بازگرداند. ‎این فیلم در سال ۲۰۱۹ موفق شده است که جایزه ویژه خانه سینمای کره را برنده شود و از بازیگران آن می‌توان به هدی زین‌العابدین، نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح رحیمی، زاهد زندی، مهسا حجازی اشاره کرد.

«زالاوا» امروز در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ، گلشن و ویلاژتوریست، در دو سانس ۱۵ و ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«شیشلیک»؛ 

«شیشلیک» اثر جدید محمدحسین مهدویان است. مهدویان پیش‌تر فیلم‌های موفق متعددی از جمله «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «ماجرای نیمروز: رد خون» و «درخت گردو» را ساخته بود. او سال گذشته برای فیلم «درخت گردو» توانست جایزه بهترین کارگردانی را از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کند. این فیلم بر خلاف دیگر آثار مهدویان، یک اثر کمدی است که امیرمهدی ژوله فیلم‌نامه آن را نوشته است . حضور رضا عطاران به عنوان نقش اول در «شیشلیک» یکی از نکات جذاب و مهم این فیلم سینمایی است. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری، جمشید هاشم‌پور، عباس جمشیدی‌فر و وحید رهبانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

بر اساس آنچه که درباره فیلم شنیده و گفته شده، داستان «شیشلیک» درباره یک شهرک کارگری است که ساکنان آن همگی در یک کارخانه مشغول به کارند و تحت آموزه‌های مدیر، به تلاش مضاعف و قناعت در زندگی و ساختن با دستمزد بخور و نمیر عادت کرده‌اند، اما همه چیز وقتی به هم می‌ریزد که فرزند کوچک یکی از کارگرها هوس شیشلیک به سرش می‌زند و این خواسته کل شهرک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«شیشلیک» امروز در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ، گلشن و ویلاژتوریست، در دو سانس ۱۵ و ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«تی‌تی»؛
«تی‌تی» پس از حضور در چند جشنواره خارجی، این‌بار در جشنواره فیلم فجر حاضر است. کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را آیدا پناهنده برعهده دارد که پس از ساخت فیلم‌های «اسرافیل» و «ناهید»، سومین اثر سینمایی  بلند او به‌شمار می‌آید. درام تخیلی «تی‌تی»، داستان یک فیزیکدان جوان را روایت می‌کند که در حال تهیه پایان‌نامه‌اش با موضوع سیاه‌چاله‌ها و پایان جهان است. در این فیلم چهره‌های شاخصی همچون، هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر به همراه بازیگران جوان دیگری ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه این فیلم آمده است: ابراهیم، استاد فیزیک دانشگاه در آستانه مرگ با زنی روستایی آشنا می‌شود به طوری که زندگی و مرگ ابراهیم را از نو معنا می‌کند.

این فیلم امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد در سانس ۱۸ به نمایش در می‌آید.

«بی‌همه‌چیز»؛
«بی‌همه‌چیز» به کارگردانی محسن قرایی از روی نمایشنامه ملاقات با بانوی سالخورده از دورنمات ساخته شده است. در این نمایش‌نامه نیز تقریباً چنین داستانی در جریان است با این تفاوت که بی‌همه‌چیز کمی رنگ و لعاب ایرانی و حس‌وحال درام‌های تلویزیونی تولید داخل را به خود گرفته است. داستان فیلم «بی‌همه‌چیز» در روستایی در دوران قبل از انقلاب جریان دارد که در آن فردی خان‌زاده با نام امیر، به عنوان قاضی محلی در روستا فعالیت می‌کند و به خاطر سابقه خوبی که داشته، مردم به او اعتماد کامل دارند و بخش مهمی از کارهای روستا را به امیر سپرده‌اند. حال پس از سال‌ها یکی از اهالی روستا با نام لیلی که از روستا به خاطر تهمت مردم به فاحشه بودن رفته، به عنوان اشراف زاده به روستا برمی‌گردد و به مردم وعده می‌دهد که در صورت کشتن امیر، پول زیادی به آن‌ها خواهد داد. داستان بی همه چیز روایت وسوسه‌ای است که مردم بعد از این پیشنهاد دچار آن می‌شوند.

از بازیگران «بی‌همه‌چیز» می‌توان به پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، زهیر یاری، عیسی یوسفی‌پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری و محسن نوری اشاره کرد.

این فیلم امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد در سانس ۱۵ به نمایش در می‌آید.


:: لینک کوتاه مطلب :: mashhadfajrfilm.ir/post/2534



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی